سیاسی 14:02 - 01 مهر 1397
مخالفت مجلس با فوریت طرح عفو عمومی، طرح استیضاح وزیر راه با امضا ۵۰ نماینده، انتخاب ناظران مجلس در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها ، ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی و ناظر مجلس در شورای عالی انرژی و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) یکم مهر ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز یکم مهر ماه

به گزارش ایسنا، جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و سخنرانی آیت الله استادی به مناسبت ایام محرم، انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی کشور جهت عضویت در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها و ... در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در این جلسه آیت‌الله استادی، مدرس اخلاق با بیان اینکه رفتار و گفتار نمایندگان می‌تواند موجب جذب یا دفع مردم نسبت به نظام و اسلام شود،  اظهار کرد: اگر می‌خواهید کسی شیعه، مسلمان و متدین شود با عمل‌تان این کار را بکنید. گروه‌های خاص در جامعه می‌توانند با عمل‌شان به گرایش انسان‌ها به دین و انقلاب کمک کنند، اما اگر عمل‌شان درست نباشد ممکن است مردم از انقلاب و اصل دین فاصله بگیرند. ما در چنین موقعیتی هستیم که رفتار، عمل و زندگی‌مان می‌تواند برای دیگران تعیین کننده باشد لذا باید بیش از دیگران مراقب باشیم.

در آغاز جلسه علنی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله تروریستی اهواز گفت: دستگاه‌های امنیتی کشور باید این موضوع را جدی بگیرند. موضوع امنیت ملت، مساله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد. لاریجانی تاکید کرد: نیروهای امنیتی با جدیت حادثه اهواز را پیگیری و ریشه تبهکاران را بخشکانند.

ناطقین امروز مجلس

نماینده ارومیه:تدریس زبان ترکی در مدارس جایگزین زبان روسی شود

قمی: ترورهای ضد بشری بدون پاسخ نمی‌ماند

دهمرده: تعدادی از مسئولان خود تبدیل به مشکل شده‌اند

سالک: انتقام شدید در انتظار عوامل گروه تروریستی خواهد بود

***

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس با ارجاع گزارشی به قوه قضاییه موافقت کردند که به موجب آن سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون بودجه ۹۶ درباره‌ تخصیص بخشی از مبالغ دریافتی از عوارض برق برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک استنکاف کردند.

همچنین عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصولسه سوال از وزیر نفت و یک سوال وزیر ارشاد خبر داد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم ، گفت که استیضاح عباس آخوندی با ۵۰ امضاء در ۳۲ محور تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

درخواست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین تقاضای ۱۵ نماینده برای مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودروبه مدت ۶ ماه  در دستور کار مجلس قرار گرفت و ولی ملکی دلیل این پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن را شرایط خاص کشور، تهدیدات اقتصادی و مدیریت مبادلات ارزی در راستای حمایت از تولید کنندگان خودرو اعلام کرد، اما این در خواست با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

همچنین سخنگوی فراکسیون مستقلین با اشاره به حضور عبدالناصر همتی در نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین گفت: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار ارز تقریبا مدیریت شده پیش بینی کرد که فضا به سمت کاهش قیمت ارز برود.

در حاشیه جلسه علنی امروز در نشست خبری برای تشریح دایره شمول اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رئیس سازمان صدا و سیما مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود، در عین حال گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند مگر افرادی که مستقیما با حکم مقام معظم رهبری منصوب شده باشند.

در همین نشست سیدفرید موسوی، رئیس فراکسیون جوانان با بیان اینکه فدراسیون‌ها، ‌شهرداران و استانداران در دایره شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان قرار می‌گیرند ومستثنی نیستند، گفت: تا ۲۴ آبان باید بازنشستگان جابجا شوند البته آن‌ها می‌توانند به عنوان مشاور پاره وقت به ادامه کار بپردازند.

همچنین مجلس با شمولیت بند «و» ماده ۴۴ قانون استخدامی به جانبازان، آزادگان و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان در قالب طرح استفساریه برنامه پنجم توسعه مخالفت کردند و معافیت‌های استخدامی خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان در قالب طرح به مجلس می‌آید.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

انتقاد یک نماینده از عدم تخصیص ارز لازم به دانشجویان خارج از کشور

خادمی: با کشورهایی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند برخورد کوبنده شود

حسینی‌کیا: چرا سازمان خصوصی‌سازی به محلی برای تاراج بیت‌المال تبدیل شده است

قوامی: ایجاد پالایشگاه در کشورهای همسایه موجب رفع مشکلات صادرات نفت می‌شد

نماینده اهواز:دولت و مجلس توجه ویژه‌تری به خوزستان داشته باشند

نماینده دزفول:برای مجازات عوامل حادثه تروریستی اهواز تلاش شود

***

در جلسه علنی امروز، ناظران مجلس در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها ، ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی و ناظر مجلس در شورای عالی انرژی انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس همچنین با فوریت طرح عفو عمومی مخالفت کردند که بر این اساس این طرح به صورت عادی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی از نظر حد مجاز باقی‌مانده کود و سم در محصولات کشاورزی و دامی و شیلاتی، مجازاتی را برای متخلفان از احکام مربوط به آن تعیین کردند.

همچنین با درخواست ۵۰ نماینده و رای خانه ملت، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق در اولویت کار مجلس قرار گرفت.

انتهای پیام


9916186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است