علمی فناوری 13:13 - 14 مرداد 1394
رئیس جهاددانشگاهی البرز خبر داد
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اعلام این‌ که امسال اجرای دو طرح ملی به جهاد دانشگاهی البرز واگذار شده است، گفت: برگزاری پیمایش ملی خانواده و تعیین میزان شادکامی بین مردم ایران دو طرحی است که اجرای آن به جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است.

اجرای دو طرح ملی توسط جهاددانشگاهی البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، دکتر علی‌اکبر هاشمی‌راد امروز(14مرداد)، به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در یک نشست مطبوعاتی ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاری یک شغل نیست بلکه رسالتی سنگین بر دوش اهالی رسانه است.

وی افزود: خبرنگاران امانتداران مسئولان و چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و با انعکاس به موقع مشکلات جامعه زمینه رفع آنها را فراهم می‌کنند.

هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: خبرنگاران بدون هیچ چشم‌داشتی دوشادوش مسئولان حرکت می‌کنند و اخبار و اتفاقات مهم جامعه را به گوش مردم می‌رسانند.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که درسال 1359 به فرمان رهبرکبیر انقلاب (ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

مبنای کار جهاددانشگاهی پژوهش است

رئیس جهاددانشگاهی البرز افزود: جهاد دانشگاهی از همان روزهای آغاز فعالیت، مبنای کارخود را براساس پژوهش و ارتقا و توسعه فرهنگ قرار داده است.

این مسئول با اشاره به پیشینه تاسیس جهاد دانشگاهی البرز یادآور شد: درخواست تاسیس جهاد دانشگاهی استان، پس از استانی شدن البرز توسط استاندار وقت مطرح شد.

هاشمی‌راد ابراز کرد: با موافقت این درخواست در نهایت درسال 92 جهاد دانشگاهی استان البرز تاسیس و کار خود را آغاز کرد.

این مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی درحال حاضر در سه گروه پژوهشی موافقت قطعی، علوم شناختی، آسیب های اجتماعی و مطالعات محیط شهری طرح‌ها و پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی آن را دارد که درحوزه علوم انسانی پژوهشکده‌ای را دایرکند ولی متاسفانه این موضوع به دلیل کمبود اعتبارات و نداشتن مکان مناسب به تعویق افتاده است.

وی یادآورشد: تمام مراحل اداری جهت راه‌اندازی این پژوهشکده انجام شده وبدون شک با حل شدن مشل نقدینگی امسال شاهد راه‌اندازی این مرکز خواهیم بود.

اجرای دو طرح ملی توسط جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در ادامه با بیان این‌ که امسال اجرای دو طرح ملی به جهاد دانشگاهی البرز واگذار شده است، گفت: برگزاری پیمایش ملی خانواده و تعیین میزان شادکامی بین مردم ایران دو طرحی است که اجرای آن به جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است.

وی درخصوص اقدامات انجام شده برای اجرای طرح میزان شادکامی بین مردم ایران افزود: درصدد تکمیل پروپوزال این طرح هستیم.

هاشمی‌راد ابراز کرد: برای اجرای این طرح دانشگاه شهید بهشتی، خوارزمی، وزرات ورزش و جوانان و بهزیستی نیز مشارکت دارند.

دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی هزار و 200 دانشجو دارد

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی دردو بخش آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت دوره‌هایی برگزار می‌کند.

این مسئول ادامه داد: دربخش آموزش‌های بلند مدت دانشگاه علمی – کابردی جهاد هزار و 200 دانشجو در رشته‌های انیمیشن، عکاسی، نقاشی ایرانی، گرافیک، تصویرسازی و طراحی داخلی درحال تحصیل هستند.

وی ابراز کرد: به تازگی رشته مدیریت بورس نیز به رشته‌های درحال تدریس این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز درباره دوره‌های آموزش کوتاه مدت جهاد نیز اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در اکثراستان‌ها وظیفه آموزش تخصصی کارکنان دولت را عهده‌دار است ولی دراستان البرز هنوز موفق به انجام این کار نشده‌ایم.

وی یادآورشد: آموزش نقطه عطف جهاد دانشگاهی نیست بلکه کار فرهنگی هدف نهایی این مجموعه است.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی – کاربردی جهاد به خانواده‌های شهدا و جانبازان تخفیف مناسبی برای استفاده از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت خود ارائه می‌دهد.

این مسئول افزود: علاوه براین اهالی رسانه نیز می‌توانند با تخفیف 50 درصدی از آموزش‌های مختلف این مرکز بهره‌مند شوند.

وی ابراز کرد: منافع جهاد دانشگاهی با منافع نظام گره خورده بنابراین به دنبال کسب منفعت و سود مادی صرف نیست و بیشتر به دنبال خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به افتتاح صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران درسال گذشته گفت: این صندوق تاکنون به 90 نفر از دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی وام اعطا کرده است.

وی گفت: این صندوق می‌تواند به پایگاهی برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌های استان تبدیل شود تا آنها نیز بتوانند از وام تحصیلی برخوردار شوند.

مرکز مطالعات اقوام در البرز راه‌اندازی می‌شود

هاشمی راد با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی مرکز مطالعات اقوام گفت: اقوام مختلفی دراستان البرز زندگی می‌کنند که برای خود هویتی البرزی قائل نیستند.

وی ابراز کرد: با راه‌اندازی این مرکز شرایط همسو کردن فرهنگ‌های مختلفی که دراستان زندگی می‌کنند، فراهم می‌شود.

وی همچنین به فعالیت دوخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در مرکز جهاد دانشگاهی البرز خبرداد و گفت: خبرگزاری ایسنا ازسال گذشته به صورت مستقل و منطقه‌ای اخبار استان را بارگزاری می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در پایان گفت: خبرگزاری ایکنا نیز اخبار قرآنی استان را پوشش می‌دهد که امیدواریم با قدرت بیشتری دراین بخش عمل کند.

انتهای پیام


6862687
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است