ورزشی 10:10 - 08 آذر 1394
قهرمان سابق کاراته آسیا و جهان می‌گوید در سالهای اخیر کاراته به دلیل بی‌توجهی‌ها شاهد انبوه حواشی بوده و امیدوار است در دور آینده شخصی سکان دار فدراسیون شود که توانمندی لازم برای از میان بردن حواشی را داشته باشد.

قهرمان کاراته آسیا و جهان: تا توانستند کاراته را تحقیر کردند

مجید عبدالحسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در مورد شرایط کاراته ایران اظهار کرد: اجازه دهید صحبت‌های خودم را با این شعر آغاز کنم که " حال من خوب است ولی تو باور نکن" . حال و روز کاراته ایران هم به این صورت است و متاسفانه در سال‌های اخیر تغییرات متعدد به کاراته لطمات بسیاری زده است.

او ادامه داد:‌ در طول یازده سال اخیر اتفاقاتی در کاراته رخ داد که شاید نظیر آن را در هیچ رشته دیگری نبینیم. تا پیش از سال 83 و در دوره ریاست آقای ناظریان چنین مسائلی در کاراته وجود نداشت، گرچه حتی در آن زمان هم مشکلاتی وجود داشت ولی باز هم به شکلی نبود که بعد از سال 83 شاهد آن بودیم.

قهرمان سابق کاراته آسیا و جهان با بیان اینکه توجه اندک سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان در دوره‌های مختلف یکی از‌ مهم‌ترین دلایل مشکلات کاراته بوده، گفت: متاسفانه در دوره‌های مختلف بالاترین نهاد مدیریتی در ورزش ایران گاهی نسبت به وضعیت کاراته بی تفاوت بوده است. گویی این رشته چندان برای مدیریت ورزش ایران اهمیت نداشته و هر رئیس یا سرپرستی که در این فدراسیون حضور پیدا می‌کند، در نهایت خیلی زود به شکل‌های مختلف کنار می‌رود.

عبدالحسینی خاطر نشان کرد: کاراته ایران در حال حاضر نسبت به دهه 60 و 70 تفاوت بسیاری دارد و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در آن هستیم. در حال حاضر افراد تحصیل کرده و با دانش بسیاری در این رشته حضور دارند که می‌توانند سبب ارتقای هرچه بیشتر این رشته شوند.

او در مورد ریاست آینده فدراسیون کاراته نیز گفت: به نظرم باید در دوره آینده رئیسی در فدراسیون حضور داشته باشد که از دانش و تجربه مدیریتی خوبی برخوردار باشد. البته معتقدم افرادی که در سالهای اخیر امتحان خود را در فدراسیون کاراته پس داده‌اند نباید دوباره تصدی ریاست این فدراسیون را بر عهده بگیرند. امیدوارم افراد صاحب رای در مجمع به فردی رای دهند که بتواند کاراته ایران را به پیشرفت هرچه بیشتر برساند و آن را از حواشی دور کند.

ملی‌پوش سابق کاراته ایران افزود: اگر شرایط فراهم نباشد و شاهد حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از این رشته نباشیم، باز هم مانند گذشته حواشی به این رشته هجوم می‌آورند. امیدوارم رئیس آینده فدراسیون کاراته استقلال کامل داشته باشد و اگر اختلافی نیز وجود دارد به صورت مسالمت آمیز حل شود و بلافاصله به رئیس ارتباط داده نشود.

عبدالحسینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به شرایط کنونی تیم ملی اشاره کرد و گفت: در حاضر تیم ملی کاراته ایران کادر فنی ندارد زیرا قرارداد اعضای کادر فنی تیم ملی به اتمام رسیده است. بر اساس رویه، اعضای کادر فنی تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا قرارداد داشته‌اند و پس از آن دیگر قراردادی به عنوان عضو تیم ملی ندارند.

او اضافه کرد: حتی در رقابت‌های کاراته وان نیز افراد اعزامی به عنوان تیم ملی کاراته ایران راهی رقابت‌ها نمی‌شوند و کسی که همراه تیم می‌رود در حقیقت سرپرست است. من با احترامی که برای آقای دباغیان به عنوان سرمربی تیم ملی قائل هستم باید بگویم که ایشان دیگر سمتی در تیم ملی ندارند.

قهرمان سابق کاراته آسیا و جهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نتایج بدست آمده در رقابت‌های رده‌های سنی امید و پایه در اندونزی اشاره کرد و گفت: نتایج بدست آمده در رقابت‌های جهانی اندونزی چندان جالب نبود و سوال من این است که چرا تا الان نتایج اندونزی مورد بررسی قرار نگرفته است؟ ما در دوره پیشین این رقابت‌های در اسپانیا نتیجه بسیار ضعیفی گرفتیم که اصلا جای بحث ندارد و دلیل آن را هم عدم حضور کامل مربیان اعلام کرده بودند. در این دروه که کاروانی کامل با تمامی مربیان راهی رقابت‌های جهانی شد چه توجیهی برای این نتایج ضعیف وجود دارد؟

عبدالحسینی تصریح کرد: اگر فدراسیون آنقدر پول دارد که می‌تواند یک کاروان کامل را راهی رقابت‌های جهانی کند چرا برای ملی‌پوشان چند دیدار تدارکاتی در نظر نگرفت؟ ای کاش یک کاروان کیفی را به رقابت‌های جهانی اعزام می‌کردیم تا اینکه بخواهیم یک کاروان پرتعداد را به این رقابت‌ها بفرستیم.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه باید شاهد حضور افراد توانمند در کاراته باشیم، گفت: جمع کردن حواشی کاراته کار هر کسی نیست و باید یک مدیر توانمند در این رشته حضور داشته باشد تا بتواند کاراته ایران را هرچه بیشتر به موفقیت برساند.

قهرمان سابق کاراته آسیا و جهان در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه به یاد دارم وقتی کاراته ایران در رقابت‌های جهانی به مدال طلا رسید به جای تقدیر، تحقیر شد. متاسفانه برخی تا توانستند کاراته را تحقیر کردند. من به عنوان کوچک‌ترین عضو کاراته ایران می‌گویم که متاسقانه شایسته سالاری در کاراته از میان رفته است. نمونه آن را هم در کادر فنی تیم ملی شاهد هستیم که گاهی هر کسی از راه رسیده می‌گوید من مربی تیم ملی هستم.

انتهای پیام


7442763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با گذشت بیش از ۲ سال از پارالمپیک توکیو و با وجود پیگیری‌های فراوان، مهدی اولاد مدعی است که هنوز پاداش قهرمانی خود را از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دریافت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حقوق درباره ارزیابی اش از واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است