استانی 19:43 - 01 مهر 1400
رئیس بسیج سازندگی فارس:
ایسنا/فارس رئیس بسیج سازندگی فارس، صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزای بسیج را مصداق بارز امیدآفرینی در جامعه دانست.

صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج مصداق کارآفرینی است

اسماعیل قزل سفلی پنج‌شنبه یکم مهرماه در بازدید از عرصه‌های شغلی ایجاد شده توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان‌های نورآباد و رستم، مردمی بودن را وجه بارز این عرصه اعلام کرد. 

به گفته او، الگوی اشتغالی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی بسیج آزمایش شده و به ثمر رسیده، در حال تثبیت شدن است و به نظر می‌رسد که یک الگوی موفق و قابل تعمیم است. 

قزل‌سفلی تاکید کرد که آنچه در این الگو و در این حوزه بیش از سایر عوامل در ایجاد یک کسب و کار اهمیت دارد، نقش خود مردم در به وجود آوردن صندوق قرض‌الحسنه و البته ایجاد فرصت‌های شغلی است. 

رئیس بسیج سازندگی فارس معتقد است که در کشور هر موقع مردم به طور صحیح وارد یک مسئله‌ای یا حوزه‌ای شدند موفقیت بسیار بالا بوده که نمونه بارز آن در دوران جنگ و دفاع مقدس است. 

به گفته قزل‌سفلی، در جنگ سخت حضور گروه‌های مردمی و بسیج دستاوردهای فراوانی داشت، در جنگ اقتصادی نیز مطمئنا آن چیزی که می‌تواند نجات‌بخش و روشن‌کننده باشد حضور مستقیم و هدفمند مردم است.

  

او با اشاره به شور و نشاط بسیار در عرصه‌های شغلی ایجاد شده از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه که مردم محور آن بودند، گفت: کسب‌وکارهای خرد و کوچک و خانگی که در نتیجه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در روستاها به ویژه روستاهای محروم ایجاد شده، مصداق بارز امیدآفرینی است چراکه با مشارکت مردم زنان و مردان روستایی ایجاد شده و این مشارکت و تعاون تبدیل به یک حل مسئله در حوزه اشتغال شده است.

قزل‌سفلی همچنین خاطرنشان کرد:  شهرستان نورآباد ممسنی و رستم ۱۳۵ صندوق قرض الحسنه دارد که با واگذاری بیش از ۲۲ میلیارد ریال وام از منابع صندوق توانسته است ۷۸۱ شغل به صورت مستقیم برای اعضای صندوق ایجاد کند.

انتهای پیام


11241496
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است