ورزشی 09:16 - 08 فروردین 1394
امامعلی حبیبی 5 خرداد 1310 در یکی از روستاهای شهر بابل متولد شد.

ببر مازندران را بهتر بشناسیدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزش را با کشتی محلی لوچو آغاز کرد و سپس یادگیری فنون کشتی را در سال 1331 در پادگان گرگان آغاز و در شهر قائم شهر زیر نظر اسکندر علی‌آبادی آموزش خود را پیگیری کرد.


حبیبی پس از قهرمانی در مسابقه‌های انتخابی مازندران در سال 1332 در مسابقات کشور شرکت کرد و عنوان چهارم وزن 72 کیلوگرم را به دست آورد. سال 1333 هم به مقام چهارم رسید ولی با قهرمانی در سال‌های 1335 و 1337 در تهران 1338 در شیراز و 1339 در رشت قهرمان کشور شد و برای شرکت در اولین تورنمنت خارج از کشور خود عازم کشور ترکیه شد ولی در وزن 67 کیلوگرم موفقیتی دست نیافت.


بازی‌های المپیک 1956 ملبورن اوج درخشش ببر مازندران بود که علیرغم تب شدید مدال طلای این رویداد بزرگ را در وزن 67 کیلوگرم به دست آورد. امامعلی حبیبی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 1959 ، 2 تن از بزرگان کشتی دنیا؛ بالاوادزه از شوروی سابق و اسماعیل اوغان از ترکیه را مجموعاً در کمتر 3 دقیقه ضربه فنی کرد.


در دوران حضور در عرصه کشتی به سریع‌ترین کشتی‌گیر جهان معروف شد و در سال 1961 در رقابت‌های جهانی یوکوهاما بالاتر از موروزوف از شوروی و کانه کو از ژاپن برای دومین بار روی سکوی نخست جهان ایستاد، در این سال تیم کشتی ایران به مقام قهرمانی دست یافت.


حبیبی با کسب مدال طلای رقابت‌های جهانی 1962 برای همیشه از دنیای دایره طلایی خداحافظی کرد. وی علاوه بر 4 طلای جهان و المپیک موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی 1958 توکیو شد.


حبیبی پس از پایان دوره قهرمانی مدتی به مربی‌گری پرداخت ولی پس از آن وارد دنیای عالم سیاست شد و در دوره‌ای هم به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ملی حضور داشت.


امامعلی حبیبی قهرمانی است که در کوتاه‌ترین زمان، قهرمانان بزرگی همچون بالاوادزه را با فنون یک دست و یک پا و سرته یکی به زمین می‌زد و پس از بلور و اریکان از مربیان وی در تیم ملی بودند و وی با کشتی‌گیرانی نظیر جهان پهلوان غلامرضا تختی و محمدرضا صنعتکاران و محمدابراهیم سیف‌پور، منصور مهدی‌زاده، حمید توکل، رضا قلیچ‌خانی و برادران ملاقاسمی هم دوره بوده است.


حبیبی هم‌اکنون در باغ شخصی‌اش در اطراف قائم شهر زندگی می‌کند و مدتی از سال را برای دیدار با اعضای خانواده به آمریکا می‌رود. امامعلی حبیبی که همیشه قلبش برای مملکت می‌تپید.


وی در رقابت‌های جهانی 2007 باکو لوح مشاهیر فیلا را دریافت کرد.


انتهای پیام/

6104655
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است