فرهنگی‌هنری 11:08 - 01 آبان 1393
با فروش آثار هنری هنرمندان ایرانی، میزان فروش حراجی شب چهارشنبه (30 آبان) «کریستی» دوبی از مرز 12 میلیون دلار گذر کرد و بسیار فراتر از قیمت پیش‌بینی‌شده رفت.

رکوردزنی آثار هنرمندان ایرانی در حراجی «کریستی»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حراج آثار هنری مدرن و معاصر ایرانی و ترک که شامگاه چهارشنبه در شعبه دوبی «کریستی» انجام شد، فروشی 12 میلیون و 500 هزار دلاری یعنی سه برابر میزان تخمین زده‌شده را تجربه کرد و 19 رکورد جدید را به ثبت رساند.

در این حراجی که کارهایی از استادان هنرمند ایرانی همچون «پرویز تناولی»،‌ «سهراب سپهری» و «بهمن محصص» ارائه شده بود، 95 درصد آثار ارائه‌شده به فروش رسید.

آثار مدرن و معاصر هنری از سال 2010 تاکنون به چنین قیمت بالایی فروش نرفته‌اند. از میان 121 اثری که فروخته شد، 19 کار رکورد شکستند که برخی از آن‌ها از آثار «بهمن محصص» و «کوروش شیشه‌گران» بودند.

یکی دیگر از کارهای مورد توجه در حراجی دوبی، نقاشی رنگ‌وروغن از «پرویز تناولی» دیگر هنرمند صاحب‌نام ایرانی بود. تناولی این تابلو را در سال 1962 زمانی که در مینیاپولیس به تدریس می‌پرداخت کشیده است.

به گزارش وب‌سایت حراجی کریستی، این نقاشی 365 هزار دلار خریداری شد و این شش برابر قیمتی بود که قبل از برپایی حراجی پیش‌بینی شده بود. همچنین دو مجسمه‌ برنزی از تناولی به قیمت 185 و 221 هزار دلار به فروش رسید و او اکنون رکورد گرانقیمت‌ترین اثر هنری متعلق به یک هنرمند خاورمیانه‌یی را در دست دارد.

دو نقاشی از «سهراب سپهری»‌ که به مجموعه «تنه درختان» تعلق دارند، به قیمت‌ قابل توجه 269 و 257 هزار دلار خریداری شدند. «فرهاد مشیری» با دو کار به قیمت 197 هزار و 112 هزار و 500 دلاری از دیگر هنرمندان ایرانی بود که کارهایش به چند برابر ارزش تخمین زده‌شده خریداری شد.

انتهای پیام

اثر 112 هزار و 500 دلاری منوچهر یکتایی

اثر 161هزار دلاری کوروش شیشه‌گران

اثر 112 هزار و 500 دلاری فرهاد مشیری

اثر 197هزار دلاری فرهاد مشیری

«آخرین شاعر ایران» تابلوی 365 هزار دلاری پرویز تناولی

مجسمه 221هزار دلاری پرویز تناولی

مجسمه 185هزار دلاری پرویز تناولی

انتهای پیام


5020438
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است