بین‌الملل 13:17 - 13 تیر 1394
رئیس بخش مذاکرات در سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد با توجه به اقدامات رژیم صهیونیستی، امیدی به موفقیت هیچ طرح صلحی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس بخش مذاکرات در سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد با توجه به لجاجت و عنادورزی رژیم اسرائیل امیدی به موفقیت هیچ طرحی وجود ندارد.


"صائب عریقات" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبکه العالم در قدس اشغالی گفت: لوران فابیوس،  وزیر خارجه فرانسه،  به ما تاکید کرد حل مسئله فلسطین و پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی در اراضی سال 67 همان کلید امنیت و ثبات و صلح در منطقه است.


وی افزود: فابیوس در نشست با ما طرحی را مطرح نکرد،  بلکه یک سری ایده ها را با خود آورده بود که مهمترین آن برگزاری کنفرانسی بین المللی با مشارکت شمار زیادی از کشورها بود.


عریقات خاطرنشان کرد: فابیوس در یک کلمه به ما گفت که بسیاری از کشورها از ما می خواهند که روی مسائل بحرانی دیگر در منطقه تمرکز کنیم؛ اما فرانسه معتقد است که کلید برچیدن بحران ها در منطقه، از حل و فصل مسئله فلسطین آغاز می شود.


وی تصریح کرد: "فلسطینی ها می خواهند که تصمیم برپایی دو دولت در مرزهای 67 و قدس به عنوان پایتخت فلسطین و حل و فصل مسئله آوارگان و آزادی اسیران با استناد به قوانین و موازین بین المللی باشد و علاوه بر آن، خواهان برگزاری یک کنفرانس بین المللی هستند که آغازگر مذاکرات یک ساله برای حل و فصل همه مسائل مربوط به وضعیت نهایی باشد و دو سال دیگر نیز برای اجرای آن زیر نظر یک طرف سوم اختصاص یابد."


عریقات گفت: نتانیاهو این گام فرانسه را نپذیرفت و صرفا تفکر فرانسه درباره این امر را ویرانگر و ضد امنیت اسرائیل خواند؛ زیرا نتانیاهو برای گزینه دو دولت یا یک دولت واحد تلاش نمی کند. نتانیاهو راهبردی متکامل دارد که بر پایه اصل دولتی با دو نظام استوار است و منظور این است که در درون "دولت اسرائیل"یک اقلیت عرب باشند که حق عبادات، تحصیل و ازدواج و نظایر آن را داشته باشند؛ اما داشتن هرگونه مظاهر حاکمیتی برایشان جایز نباشد؛ یعنی نتانیاهو می خواهد یک تشکیلات خودگردان بدون قدرت وجود داشته باشد؛ وقتی آن را از توانمندیها و امکاناتش تهی کند.


وی اظهار داشت: دومین رکن راهبرد نتانیاهو همان اشغالگری بدون "هزینه" است؛ یعنی درحالی که نهاد اشغالگر براساس قوانین بین المللی همان نهاد مسؤول در پرداختن حقوق معلمان و بیمارستانها و بهداشت همه چیز است، او نمی خواهد اینها را بپردازند.


وی تصریح کرد: اما سومین رکن راهبرد نتانیاهو همان باقی ماندن نوار غزه در خارج از فضای فلسطینی ها است. همه هدف عملیات جداسازی آریل شارون در نوار غزه برای ضربه زدن به طرح ملی فلسطینی ها صورت گرفت؛ زیرا فکر می کرد که دولتی در نوار غزه نیست و بدون نوار غزه نیز دولتی (فلسطینی) نخواهد بود. نتانیاهو درحال حاضر اینگونه بازی و ترویج می کند که دولتی در نوار غزه وجود دارد.


وی درباره  آشتی میان فلسطینی ها گفت: وحدت ملی همان پایه و اساس به شمار می رود تا اینکه در مسیری همگام با تلاش هایمان و راهبرد بین المللی خودمان باشیم. باید وحدت ملی تحقق یافته و شکاف و دو دستگی پایان یافته و آشتی برای حفاظت از دستاوردها برقرار شود زیرا آنها (فلسطینی ها) با یک اشغالگر واحد روبرو هستند.


انتهای پیام/

6691127
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه با هدف مقابله با حزب کارگران کردستان سامانه اس-۴۰۰ خود را در مرز عراق مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه نروژ با تمجید از سازمان آنروا، خواستار از سرگیری کمک رسانی به این نهاد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است