سیاسی 11:03 - 10 فروردین 1396
روحانی در بدو ورود به گیلان؛
رشت- رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان گیلان هدف از سفر خود را بررسی طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سفر قبلی به مردم این استان وعده داده‌شده بود عنوان کرد.

هدف از حضور درگیلان بررسی پروژه‌های وعده داده‌شده در سفر قبلی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی صبح پنج شنبه در ابتدای ورود به استان گیلان با تبریک سال نو و نوروز و حلول روز نخست ماه رجب و روز میلاد باسعادت ولادت امام باقر(ع) به مردم فرهیخته این استان اهداف سفر به گیلان را بررسی پروژه های سفر قبلی عنوان کرد.

وی افزود: در این سفر طرح ها و پروژه هایی که در سفر قبلی به مردم گیلان وعده داده شده بود، مورد بررسی قرار می گیرد.

 روحانی با اشاره به افتتاح ۱۷ طرح و پروژه با سرمایه گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر یک روزه خود به گیلان گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان  «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، این طرح ها سه هزار و ۶۰۰ شغل برای مردم ایجاد می کند.

وی افتتاح طرح های اشتغالزا را از اولویت های دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: برای دولت طرح های اشتغالزا از اولویت های نخست در سال جاری است.

رئیس جمهور به افتتاح دو پست اسکله کاسپین در شهر انزلی اشاره و بیان کرد: با افتتاح این پست ها، امکان پهلوگیری کشتی های دوازده هزار تنی در اسکله مهیا می شود و رونق اقتصادی را برای منطقه آزاد انزلی و استان گیلان به ارمغان می آورد.

روحانی همچنین دو طرح مهم در استان گیلان را بهره برداری از راه آهن قزوین به رشت و اتصال خط راه آهن از رشت به آستارا عنوان کرد و افزود: انشاالله راه آهن قزوین به رشت امسال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: اتصال خط راه آهن رشت به آستارا  در سفر هیات دولت به روسیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با اجرای آن بندرعباس به مسکو وصل می شود و بارهای مربوط به شبهه قاره هند منتقل می شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با اتصال خط ترانزیتی از رشت به مسکو،  تحول چشمگیری برای منطقه رخ می دهد.

وی تصریح کرد: در پروژه راه آهن رشت به آستارا مشارکت با کشور آذربایجان انجام شده و بخشی از اعتبارات اجرای آن توسط این کشور تامین می شود و به زودی این طرح آغاز می شود.

روحانی افزود: با اجرای این پروژه ها در مجموع استان گیلان شاهد تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  قابل توجهی می شود.


8956466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است