استانی 04:56 - 07 آذر 1393
یک کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی خبر داد
یک کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی از دستیابی فناوری شیرین‌سازی زیتون با استفاده از آب دریا در ایران خبر داد.

دستیابی فناوری شیرین‌سازی زیتون با آب دریای خزر

علیرضا نبی در حاشیه همایش تحت عنوان «شکوه همت»و تجلیل از فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان، از دستیابی فناوری شیرین‌سازی زیتون با استفاده از آب دریا در ایران خبر داد و اظهار کرد: با بهره‌گیری از دانش بومی توانستیم برای نخستین بار با یک فرمول آب دریا را در مصارف شیرین‌سازی زیتون و خیار شور استفاده کنیم.

این کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: برای تولید 60 هزار تن زیتون به 600 هزار تن آب نیاز است و با توجه به مشکلات کم آبی در کشور این موضوع  را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم مقادیر زیادی صرفه‌جویی اقتصادی در این راستا داشته باشد.

نبی با بیان اینکه زیتون استان گلستان یک برند جهانی است، افزود: در سال گذشته یک هزار و 700 تن زیتون در استان گلستان تولید شد که با استفاده از آب دریای خزر و منطقه بندرگز نسبت به شیرین‌سازی آن اقدام کردیم.

تولید «دستمال کاغذی باکتریال» در ایران

وی با بیان اینکه با اقتصاد مقاومتی توانستیم دستاورد‌های بزرگی را کسب کنیم، افزود: آمریکایی‌ها در سال 2010 به دنبال ساخت «دستمال کاغذی باکتریال» بودند که با هزینه 14 میلیون دلاری نتوانستند موفق به اینکار بشوند و ما مفتخر هستیم اعلام کنیم با هزینه بالغ بر 72 میلیارد تومان توانسته‌ایم کارخانه «دستمال کاغذی باکتریال» که قدرت ضد عفونی کردن آن 110 برابر شستن دست با آب و صابون است را تا سال آینده راه‌اندازی کنیم.

مسئولان از عرصه حرف به عرصه کار و تلاش وارد شوند

نبی با بیان اینکه مسئولان از عرصه حرف به عرصه کار و تلاش وارد شوند، افزود: 98 درصد از کالا‌های اقتصادی ما وارداتی است و امروز نیاز به کار داریم و چالش‌های پیش‌روی اقتصاد تنها با روحیه و ایدئولوژی تفکر بسیجی حل شدنی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در هفت سال گذشته شعار سال را همراه با اقتصاد بیان می‌کند و نقش راه را نشان می‌دهد، اذعان داشت: امسال کشور ما از مشکلات اقتصادی به خطر انداخته است و نیاز است کمربند اقتصادی کشور را محکم ببندیم چرا که مسائل اقتصادی یکی از دلایل اصلی فروپاشی حکومت‌ها بوده است.


5287004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است