علمی فناوری 11:50 - 30 مهر 1398
در اولین همایش فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد مطرح شد
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد این معاونت را محصول تفکر و احساس ضرورت برای پاسخگویی به نیاز جامعه دانست.

باید نیروی انسانی کارآفرین و خلاق در دانشگاه آزاد تربیت کنیم

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش فناوری و نوآوری که امروز در سالن همایش فرهیختگان برگزار شد، گفت: فلسفه برگزاری چنین همایشی، حرکت جدی به سمت حوزه فناوری و نوآوری است که لازمه آن ایجاد فرهنگ، تبیین مفاهیم و مسائل این حوزه است.

وی با تاکید بر عملیاتی کردن سیاست‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در همایش فناوری و نوآوری، پنج کارگاه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان، امور کارآفرینی و مراکز رشد، کارگاه سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی، ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت و امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با دو هدف عمده تاسیس شدند، افزود: آماده‌سازی نیروی انسانی برای اشتغال حرفه‌ای و تربیت انسانها برای زندگی اجتماعی و ارتقای شخصیت آنها از اهداف اساسی تاسیس دانشگاه‌هاست.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به روند تحول نسل‌های دانشگاهی در کشور اشاره و تصریح کرد: رویکرد دانشگاه‌ها در نسل اول آموزشی، نسل دوم پژوهشی، نسل سوم کارآفرینی و نسل چهارم فناوری است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا برای پرورش نیروی دیوان سالار که نیاز مبرم ادارات، کارخانه‌ها و وزارتخانه‌ها در دهه 60 و 70 بود، تاسیس شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با شروع دوران توسعه و سازندگی در کشور نیاز به افراد تحصیلکرده‌ای که به تحقیق و پژوهش نیز آشنا باشند، احساس شد. بنابراین باید دانشگاه‌های نسل اول که آموزش‌محور بودند، در پاسخ به این نیاز به دانشگاه‌های نسل دوم با رویکرد پژوهش‌محوری تغییر می‌کردند.

وی ادامه داد: ماموریت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری ایجاد و سامان‌دهی موسسات فناوری و سایر زیرساختهای مورد نیاز جهت تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی با مسئولیت اجتماعی و نقش موثر در پیشرفت کشور است.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری محصول یک تفکر شیک و لاکچری نیست، بلکه نتیجه تفکر و احساس ضرورت برای پاسخگویی به نیاز جامعه است، بنابراین باید نیروی انسانی کارآفرین و خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، نخستین همایش فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه در سالن همایش هتل فرهیختگان سازمان مرکزی آغاز شد. این همایش با محوریت تبیین و عملیاتی کردن سیاست های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

در این همایش رؤسای مراکز، استان‌ها، معاونت‌های پژوهش و فناوری، معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و مدیران مراکز رشد واحدهای سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

در طول سه روز برگزاری این همایش، کارگاه‌های تخصصی متعدد ازجمله کارگاه «اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان»، کارگاه «امور کارآفرینی و مراکز رشد»، کارگاه «سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی»، کارگاه «ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت» و کارگاه «امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


10272934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت نام داوطلبان در آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ تا ۳۱ فروردین ماه تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره سندیکای دارویی ایران گفت: تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است