ورزشی 09:41 - 19 مرداد 1399

آمادگی بانوی المپیکی برای آغاز مبارزات / وعده‌ای که محقق شد

به گزارش خبرنگار مهر، اگر ویروس کوید -۱۹ یا همان «کرونا» شیوع پیدا نمی‌کرد و المپیک به در تاریخ مقرر برگزار می‌شد، حمیده عباسعلی نخستین بانوی کاراته کای ایران که موفق به کسب سهمیه حضور در این بازی‌ها شده بود، باید روز ۱۸ مردادماه به دیدار رقبای خود می‌رفت.

اما این ملی پوش کاراته ۱۵۷ روز قبل و تنها چهار روز بعد از آسیب دیدگی در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان اتریش، پای آسیب دیده خود را در هانوفر آلمان به تیغ یک جراح حاذق ایرانی سپرد. دکتر بابک امینی بعد از معاینه دقیق و عمل جراحی و در زمانی که بحث تعویق المپیک نبود در فاصله ۵ ماه به المپیک، به صراحت اعلام کرد که عباسعلی می‌تواند با طی کردن روند درمان برای حضور در مسابقات المپیک آماده شود و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

در همان زمان برخی منتقدان با توجه به شدت آسیب دیدگی عباسعلی، این ادعای دکتر امینی را بی اساس خوانده و اعلام داشتند که با وجود فاصله ۵ ماه تا بازی‌های المپیک، وی این مسابقات را از دست داده است.

این درست که شیوع کرونا ویروس باعث تعویق بازی‌های المپیک شد، ولی حمیده عباسعلی با طی کردن دوران نقاهت در روزی که باید روی تاتامی المپیک مبارزه می‌کرد، آمادگی لازم را بدست آورد.

عباسعلی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: اگر المپیک طبق برنامه از قبل طراحی شده برگزار می‌شد، من باید شنبه ۱۸ مردادماه و در آخرین روز مسابقات کاراته در توکیو، به مصاف رقبای خود می‌رفتم. اتفاقی که برای من در اسفندماه افتاد و طی صحبت‌هایی که با دکتر امینی قبل از جراحی داشتم، ایشان تاکید داشت که من برای حضور در این مسابقات به موقع آماده خواهم شد.

عباسعلی ادامه داد: خوشبختانه روند درمان به شکلی پیش رفت که من در زمان مقرر به آمادگی لازم دست پیدا کردم. البته که بعد از انتشار خبر تعویق بازی‌های المپیک، روند سرعت انجام برنامه‌های درمانی را کاهش داده و با حوصله بیشتری کارهای لازم را انجام پیگیری کردم که اگر بحث تعویق المپیک نبود، بدون شک کار جدی تر دنبال می‌شد.

بانوی المپیکی کاراته در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: «کرونا» شانس بزرگی بود برای من، ولی با این اوصاف شرایط فعلی من ثابت می‌کند که در زمان مقرر برای حضور در مسابقات آماده خواهم شد. البته که از همین امروز یک سال زمان دارم تا با آمادگی بیشتری وارد این رقابتها شوم.

وی افزود: به دلیل وجود شرایط محدویت در دوران کرونا باشگاه‌های ورزشی تعطیل است. اغلب اعضای تیم ملی در شهرستان‌های خود امکانات لازم برای تمرینات را در اختیار دارند، من نیز باید با فدراسیون صحبت کنم تا شرایط استفاده از امکانات آکادمی ملی المپیک را برایم فراهم کنند.

عباسعلی در پایان گفت: امیدوارم این ویروس هر چه سریع‌تر از بین برود تا مردم دنیا در امان بوده و در آرامش به زندگی خود ادامه دهند. ما ورزشکاران نیز با خیال آسوده‌تر برنامه‌های آماده سازی خود طی کنیم. در شرایط فعلی محدویت ها زیاد است.

 


10658094
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است