سیاسی 11:53 - 08 آذر 1393
نقوی‌حسینی در نطق میان‌دستور:
نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: سایه رکود تورم و بحران اشتغال در اقتصاد و صنعت کشور سنگینی می‌کند و با شعار و ارقام ساختگی هم حل نمی‌شود، بلکه نیازمند همت بیشتر دولت و دستگاه‌های اجرایی است و در این مسیر سخت و دشوار دولت با سه تحلیل روبه‌روست روحیه اشرافی، رفاه زدگی و تجمل‌گرایی از خطرات و تهدیدات جدی است که دولت را تهدید می‌کند، اداره امور و ثروت برخی از وزرا خود نیازمند یک وزارتخانه است

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سیدحسین نقوی‌حسینی" نماینده مردم ورامین در در جلسه علنی امروز (شنبه 8 آذر ماه) در نطق میان‌دستور خود با تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: فرهنگ بسیجی و رویکرد ایثار و خدمت تنها راه گذر از موانع، دشمنی و کارشکنی‌های جهان سلطه است، اعتماد به ظرفیت‌های درونی به ویژه باور به جوانان پرشور، متدین، متخصص و دانشمند کشورمان می‌تواند قدرت درونی و اقتصاد مقاومتی را به سرانجام رساند. 



 وی افزود: چشم داشتن به لطف و مرحمت دشمنان قسم خورده و قدرت‌های سلطه‌گر از جمله آمریکای عهدشکن، خودبرتربین و زورگو با عقل و تدبیر مغایرت دارد، آمریکا و همپیمانان جهانی و منطقه‌ای وی با فعالیت‌های هسته‌ای حقوق‌بشر و ادعاهای مشابه مشکلی ندارند آن‌ها با جمهوری اسلامی و مکتب اهل بیت مشکل دارند.  

 

نقوی‌حسینی تصریح کرد: مشکل نظام سلط، به ویژه آمریکا این است که جمهوری اسلامی صاحب سبک است، سبکی که آرام آرام می‌رود تا بساط استکبار، سلطه‌گری، ‌ ظلم و بی‌عدالتی آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گری را برچیند، سبکی که با محوریت ولایت فقیه مردم‌سالاری دینی را به عنوان الگوی جدیدی از حکومت به دنیا معرفی کرده و به همین دلیل مذاکرات هسته‌ای مهم است.  

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شعاع و دامنه اثرگذاری مذاکرات را نباید به سطح حداقلی آن کاهش داد، بنابراین تیم مذاکره کننده باید بداند که رسالت و تکلیف سنگینی بر عهده دارد و البته نیازمند حمایت همه‌جانبه نیز است، چراکه پیروزی در این رویارویی برای ملت و کشور و نظام پیروزی سبک و روش مردم‌سالاری دینی و حقانیت ملت ماست و الاّ امام امت امیدی به دشمن عهدشکن ندارد، از این رو ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا از سوی تیم‌مذاکره کننده مورد حمایت ملت خواهد بود.  

 

وی ادامه داد: ‌ رهبر معظم انقلاب راه حل پیروزی را اعتماد به قدرت درونی و اقتصاد مقاومتی می‌دانند و در این مسیر دولت و مجلس و سایر قوا و جریانات سیاسی مسئولیتی سنگین دارند و البته مسئولیت دولت سنگین‌تر است.  

 

نماینده ورامین در ادامه بیان داشت: سایه رکود تورم و بحران اشتغال در اقتصاد و صنعت کشور سنگینی می‌کند و با شعار و ارقام ساختگی هم حل نمی‌شود، بلکه نیازمند همت بیشتر دولت و دستگاه‌های اجرایی است و در این مسیر سخت و دشوار دولت با سه تحلیل روبه‌روست روحیه اشرافی، رفاه زدگی و تجمل‌گرایی از خطرات و تهدیدات جدی است که دولت را تهدید می‌کند، اداره امور و ثروت برخی از وزرا خود نیازمند یک وزارتخانه است.  

 

وی ادامه داد: سیاست‌زدگی بیش از حد و اعمال آن در تصمیم‌گیری‌ها و بسیج امکانات دولت نه در جهت خدمت به مردم بلکه در جهت حذف رقبا تسخیر مجلس آینده و انتخابات مسئله‌دار خطر جدی است که دولت را تهدید می‌کند و فرصت خدمت به دولت را از مردم می‌گیرد.  

 

وی ادامه داد: عدم توجه به مطالبات واقعی مردم اتخاذ تصمیماتی بر خلاف مصالح و مطالبات مردم و ضایع کردن تلاش‌ها و خدمات نظام و دولت‌های گذشته به ملت بهانه‌های مختلف و عدم وجود غیرت خدمتگذاری به محرومین و اقشار ضعیف جامعه دولت را به شدت تهدید می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال باید بگویم دولت قبل با هدف حل مشکلات تردد چهار میلیون جمعیت شهرستان‌های استان تهران به کلان شهر تهران، شرکت متروی تهران را مامور احداث مترو به شهرستان‌های استان تهران کرد و شرکت مترو با تصویب دولت و مجلس، پروژه احداث مترو در دو مسیر تهران به ورامین و قرچک و پیشوا و همچنین مسیر تهران به فرودگاه امام و پرند را شروع کرد.



نقوی‌حسینی گفت: این پروژه‌ها با اعتبار پیش‌بینی شده از سال 91 آغاز شد و تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد تومان حدود 40 درصد پروژه‌ها را عملیاتی کرده و شاید بتوان گفت تنها پروژه زنده و فعال استان تهران است اما در این بین به طور ناگهان وزارت راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید موضوعی بی‌پایه و اساس مبنی بر قطار حومه‌ای را مطرح کرده که طرح این موضوع نه با تدبیر سازگاری دارد و نه با عقل هیچ آدم عاقلی.

 

این نماینده مجلس نهم در پایان نطق خود تاکید کرد: از هیات رئیسه مجلس تقاضا دارم که آقای ظریف وزیر امور خارجه را در یک جلسه علنی به مجلس دعوت کنند، چرا که در جلسه غیر علنی امروز هیچ چیزی را به نمایندگان نگفته‌اند و شاید در جلسه علنی نکاتی از محتوای مذاکرات به نمایندگان ارائه کنند. 



انتهای پیام/




5294087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است