اقتصادی 02:40 - 09 شهریور 1393
بر اساس گزارش "سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاونی"؛
تعداد کل تعاونی‌های به ثبت رسیده کشور تا پایان سال گذشته، 194609 واحد و تعداد اتحادیه 188 واحد بوده است که از این تعداد، 100557 تعاونی و 658 اتحادیه در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تعداد تعاونی های ثبت شده کشور به 194 هزار تعاونی و اشتغال زایی پیش بینی شده از طریق این بنگاه ها نیز یک میلیون و 660 هزارنفر برآورد شده است.



بر اساس گزارش های منتشرشده  از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاونی، تعداد کل تعاونی های به ثبت رسیده کشور تا پایان سال گذشته، 194609 واحد و تعداد اتحادیه 188 واحد بوده است که از این تعداد، 100557 تعاونی و 658 اتحادیه در حال فعالیت هستند.



 *کشاورزی بیشترین میزان تعاونی را در کشور دارا است



طبق آمار موجود  28 درصد تعاونی ها در رده کشاورزی و شیلات، 22 درصد در رده صنعت، 1 درصد در رده معدن، 15 درصد در رده ساختمان، 4 درصد در رشته حمل و نقل و انبارداری، 2 درصد در رده واسطه گری های مالی، 9 درصد در رده عمده فروشی و خرده فروشی و 19 درصد در سایر رده ها قرار می گیرند.



از تعداد کل فرصت شغلی ایجاد شده، 19 درصد در رده کشاورزی و شیلات، 17 درصد در رده های صنعت و معدن، 22 درصد در رده ساختمان، 14 درصد در رده عمده فروشی و خرده فروشی، 5 درصد در رده واسطه گری های مالی و مابقی در سیار رده های مشغول به فعالیت هستند.



تا پایان سال 1392، در رده های کشاورزی و شیلات 51837 تعاونی به ثبت رسیده که از این بین 9322 تعاونی در دست اجرا و 18760 تعاونی فعال است. به ترتیب استان های خراسان رضوی، خوزستان و مازندران بیشترین تعاونی های این رده را دارا هستند. متوسط تعداد اعضا در رده کشاورزی و شیلات 18 نفر، متوسط سرمایه برای هر تعاونی 197 میلیون ریال و متوسط تعداد کارکنان 11 نفر است.



 *استان خراسان رضوی رکورد دار تعاونی های صنعتی



در رده صنعت 43936 تعاونی به ثبت رسیدن که از این بین 6899 تعاونی در دست اجرا و 15217 تعاونی فعال هستند. به ترتیب استان های خراسان رضوی، لرستان و مازندران بیشترین تعاونی های صنعتی را دارا هستند. متوسط تعداد اعضا در تعاونی های صنعتی 18 نفر، متوسط سرمایه برای هر تعاونی 598 میلیون ریال و متوسط تعداد کارکنان 12 نفر است.



 *بیشترین میزان تعاونی های مسکن به تهران رسید



همچنین در رده ساختمان 32438 تعاونی به ثبت رسیده که از این بین 770 تعاونی در دست اجرا و 14739 تعاونی فعال هستند. به ترتیب استان های تهران و خوزستان بیشترین تعاونی های رده ساختمان را دارا است. متوسط تعداد اعضا در تعاونی ها در رده ساختمان 1130 نفر، متوسط سرمایه برای هر تعاونی 812 میلیون ریال و متوسط تعداد کارکنان 23 نفر است.



 *استان لرستان سردمدار تعاونی های معدن



در رده معدن 2972 تعاونی به ثبت رسیدن که از این بین 359 تعاونی در دست اجرا و 1089 تعاونی فعال است. به ترتیب استان های لرستان ، خراسان رضوی و کرمان بیشترین تعاونی های حمل و نقل را دارا هستند. متوسط تعداد اعضا در تعاونی های معدن 50 نفر، متوسط سرمایه برای هر تعاونی 209 ریال و متوسط تعداد کارکنان 13 نفر است.



 *تعاونی هایی برای ایجاد اشتغال



بر پایه این گزارش، در رده حمل و نقل و ارتباطات 7466 تعاونی به ثبت رسیده که از این بین 535 تعاونی در دست اجرا و 3677 تعاونی فعال هستند. به ترتیب استان های هرمزگان، مازندران و تهران بیشترین تعاونی های حمل و نقل را دارا است. متوسط تعداد اعضا در تعاونی های حمل و نقل 55 نفر، متوسط سرمایه برای هر تعاونی 1925 میلیون ریال و متوسط تعداد کارکنان 20 نفر است. سهم ایجاد اشتغال در این تعاونی ها بالا است.



در رده عمده فروشی و خرده فروشی و ... که شامل تعاونی های تامین نیاز مصرف کنندگان نیز می‌شود 19383 تعاونی به ثبت رسیده که از این بین 798 تعاونی در دست اجرا و 8280 تعاونی فعال است.



 *استان تهران بیشترین میزان تعاونی را در کشور دارا است



به ترتیب استان های تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین تعاونی ها در این رده را دارا هستند. متوسط تعداد اعضا در تعاونی های عمده فروشی و خرده فروشی 685 نفر متوسط سرمایه برای هر تعاونی 1335 میلیون ریال و متوسط تعداد کارکنان 25 نفر است.



 انتهای پیام/




4604832
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی سازی از تایید صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: سن اکثر معادن در ایران زیاد شده و ممکن است از یک معدن ۳۰ سال استخراج انجام شده باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد سرمایه گذاری بیش از ۳۰ درصدی را در صنعت نساجی و پوشاک شاهد بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: برای اولین بار شماره‌گذاری وسایل نقلیه طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمرکز سازمان مالیات بر پردرآمد‌ها است و اشراف خود را بر داده‌های مالیاتی افزایش داده‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: تابلوی معاملات امروز، دوباره امید‌ها برای رشد خوب و جبران عقب ماندگی از بازار‌های موازی را برای اهالی بازار زنده کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور گلخانه و گیاهان زینتی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور گلخانه و گیاهان زینتی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است