استانی 09:15 - 06 شهریور 1394
نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار در مجلس:
نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکل قیمت‌گذاری شیر نهایی شود.

قیمت شیر تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، سیدهادی حسینی در نشستی که با تعاونی دامداران سوادکوه شمالی در شیرگاه برگزار شده بود با بیان اینکه دامداران باید نسبت به ارائه آمار درست در زمینه تعداد دام‌ها برای برنامه‌ریزی در کشور دقت کنند، اظهار کرد: کمبود علوفه دامی باید به اطلاع کارشناسان مربوطه برسد.

وی با تاکید بر رفع مشکل قیمت‌گذاری شیر افزود: باید این مشکل را ریشه‌ای رفع کرد اما راه‌حل این امر در اختیار اتحادیه‌ها و کارخانه‌داران است.

حسینی با تاکید بر اینکه قیمت شیر را باید با قیمت خوراک دام برابر کنیم، اظهار کرد: اگر با مطالعه پیش برویم و با پرورش دام‌هایی که با مقدار جیره غذایی کم می‌توانند شیر و گوشت بیشتر تولید کنند را انتخاب کنیم می‌توانیم از لحاظ عملکرد و درآمد خود را به سطح بهتری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دام‌هایی که در حال حاضر در اختیار دامداران است شیر و گوشت کافی تولید نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید شیر باید تلفیقی از دام‌های سنتی و صنعتی را در کنار هم قرار دهیم تا با هزینه بهینه دریافتی از واحد سطح افزایش یابد زیرا روش بومی دارای سودآوری کمی است.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای افزایش کیفیت شیر باید تعاونی دامداران طوری مجموعه را مدیریت کند تا سودآوری آن به حدی برسد که بتوانند کارشناس ناظر استخدام کنند، تصریح کرد: کارشناس می‌تواند مشکلات کیفی شیر مانند قند شیر را حل کند زیرا قند شیر در مازندران بالاتر از حد استاندارد است و این می‌تواند روی کیفیت تأثیر بگذارد.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر مردم باید کمک کنند تا دست‌شان به سمت دولت دراز نشود، افزود: باید تکیه بر تولید داخل داشته باشیم و این امر در مازندران شدنی است.

این مسئول تصریح کرد: باید کاری کنیم تا تولید در واحد سطح افزایش یافته و برای حل مشکلات خود از دولت کمک نگیریم.

به گزارش ایسنا، رئیس چهاد کشاورزی سوادکوه شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه تعاونی فقط توزیع سبوس نیست، گفت: تعاونی دامداران باید به دامداران مشاوره بدهد و کلاس‌های آموزشی بگذارد و همچنین به طور مستقل جایگاه‌های پرورش دام راه‌اندازی کند.

قاسم حکمت شعار افزود: سهمیه سبوس شهرستان سوادکوه شمالی از 200 تا 300 تن سبوس، امسال حدود یک پنجم آن کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده برای دریافت سبوس دام‌های سبک، 10 تا 15 درصد به سهمیه سبوس تعاونی دامداران اضافه شد.

رئیس جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه سبوس بر اساس تعداد دام بین همه دامداران توزیع می‌شود، تصریح کرد: نیازی نیست فقط افرادی که شیر تحویل می‌دهند سبوس به آنان تحویل داده شود.

حکمت‌شعار با اشاره به اینکه امسال 50 خانوار نوغاندار روستای لفور با این بخش همکاری کردند، تاکید کرد: خدمات در بخش نوغان‌داری بسیار کم است و آموزش هم باید در این بخش وارد شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم مازندران دامدار و زارع هستند بنابراین برای دریافت خدمات کشاورزی نیاز به هزینه در این بخش است تا برای کشاورزان رغبت تولید حاصل شود.

انتهای پیام


6971293
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است