ورزشی 05:45 - 02 آبان 1397
استاد دانشکده تربیت ‌بدنی دانشگاه شهید بهشتی، گفت‌: زمانی که متخصصان علوم ورزشی درک واقعی از معنای تربیت ‌بدنی ندارند، چگونه می‌توانیم در جامعه ورزش را اشاعه دهیم.

متخصصان علوم ورزشی درک واقعی از معنای ورزش ندارند

دکتر علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت هفته‌ "تربیت ‌بدنی" اظهار کرد: اگر بخواهیم در جامعه ورزش را به معنای واقعی اشاعه  و ترویج دهیم باید کسانی که خود را متخصص علوم ورزشی می‌دانند به ورزش چه به صورت تئوری و چه عملی احاطه کامل داشته باشند و سپس بتوانند در زمینه ورزش حرفی برای گفتن داشته باشند. در کشور آلمان رشته تربیت ‌بدنی یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی است که اهمیت زیادی به آن قائل هستند، اما متاسفانه در کشور ما دیدگاه نسبت به این رشته منفی است و تصور بر این است که اگر کسی نتواند در رشته‌ای پذیرش شود وارد رشته تربیت ‌بدنی می‌شود.

وی گفت‌: رشته علوم ورزشی تنها با جسم افراد سر و کار ندارد،‌ بلکه در روح و روان افراد نیز تاثیر می‌گذارد و سبب می‌شود تا فرد اخلاق مدار شود. ما متاسفانه مقوله ورزش را در بعد جسمانی پرورش می‌دهیم و فکر می‌کنیم در بعد روانی نباید کارایی زیادی داشته باشیم. در حالی که قهرمانی همیشه موفق است که در هر دو بعد جسمانی و روانی عملکرد موفقی داشته باشد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر کسی که خود را متخصص علوم ورزشی می داند درک درستی از ورزش داشته باشد، مطمئنا می‌تواند بازخورد بهتری نیز در جامعه ورزشی منعکس کند. ما باید در کنار سپری کردن دروس تئوری در  دانشگاه از نظر عملی نیز خود به ورزش بپردازیم تا درک درستی از معنای واقعی ورزش داشته باشیم. متاسفانه کسانی شعار همگانی کردن ورزش را می‌دهند که خود در عمل درک درستی از این موضوع ندارند و به هیچ ورزشی نمی پردازند.

وی در پایان گفت‌: هر چند نسبت به گذشته درصد بیشتری از مردم به ورزش می‌پردازند و رشد خوبی در عرصه همگانی کردن ورزش در جامعه داشتیم، اما هنوز نتوانسته ایم فرهنگ‌سازی درستی در این زمینه  انجام دهیم. بنابراین نیاز است تا مسئولان درک واقعی از معنای تربیت ‌بدنی داشته باشند و تنها با اکتفا کردن به یک هفته به نام تربیت بدنی، تصور نکنند در جهت رشد و ترویج ورزش عملکرد قابل قبولی داشتند.

انتهای پیام


9952656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است