بین‌الملل 12:33 - 23 آذر 1397
منابع مخالف سوری اعلام کردند که 15 هزار شبه‌نظامی سوری تحت امر ترکیه آماده شرکت در عملیات نظامی آنکارا در شرق فرات در خاک سوریه هستند.

اعلام آمادگی شورشیان سوری برای حمایت از عملیات ترکیه در شرق فرات

به گزارش ایسنا، سخنگوی گروه اصلی مخالفان سوریه اعلام کرد که 15 هزار نیروی مخالف سوری آماده مشارکت در عملیات نظامی ترکیه علیه کردها در شمال شرق سوریه هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که این کشور طی چند روز آینده عملیات نظامی را در شرق رود فرات که یگان‌های مدافع خلق کرد کنترل آن را در دست دارند، آغاز خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را اقدامی غیرقابل قبول دانسته است.

همچنین یکی از مسئولان پنتاگون اعلام کرد که شرایط نشان نمی‌دهد که عملیات ترکیه در سوریه به این زودی آغاز شود.

وی گفت: نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه شاهد هیچ‌گونه نشانه‌ای نبوده‌اند که نشان دهد ارتش ترکیه آماده ورود به خاک سوریه طی چند روز آتی است.

آمریکا از سال 2015 از یگان‌های مدافع خلق کرد در جنگ با داعش حمایت می‌کند. ترکیه طی دو سال گذشته عملیات‌هایی را با حمایت ارتش آزاد سوریه که از شبه نظامیان عرب سوری تشکیل شده در مناطق کردنشین مثل عفرین و مناطق دیگر در غرب رود فرات انجام داد و این مناطق را اشغال کرد.

یوسف حمود، سخنگوی "ارتش ملی" مخالفان سوری به خبرگزاری رویترز گفت که موعد مشخصی برای عملیات ترکیه وجود ندارد. وی گفت: جنگ در چندین محور در منبج، تل ابیض و رأس العین (کوبانی) خواهد بود.

در این راستا، روز پنجشنبه جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا با یسار جولر، همتای ترکیه‌ای خود درباره عملیات ترکیه در شرق فرات صحبت کرد.

دانفورد بر پایبندی آمریکا به هماهنگی تلاش‌ها با ترکیه برای تحقق ثبات در شمال شرق سوریه تأکید کرد.

از سوی دیگر مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک تأکید کرد که این نیروها با جدیت به حمله ترکیه پاسخ می‌دهند اما تلاش دیپلماتیک برای ممانعت از این عملیات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: واشنگتن برای ممانعت از حمله ترکیه تلاش زیادی کرد اما نیاز است که بیشتر تلاش کند.

کوبانی هشدار داد که حمله ترکیه مانعی در برابر عملیات کردها علیه داعش در شرق سوریه خواهد بود و همین مسئله به تندروها اجازه می‌دهد مجددا کنترل این مناطق را در دست بگیرند.

وی با جیمز جفری، فرستاده آمریکا به سوریه که به تازگی از مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک بازدید کرده، دیدار کرد.

کوبانی گفت: جفری برای توقف عملیات ترکیه تلاش می‌کند چراکه به خوبی می‌داند حملات ترکیه جنگ علیه داعش را به شکست می‌کشاند و باعث می‌شود داعش مجددا قدرت خود را بازیابد و تمامی تلاش‌های مشترک ما با ائتلاف آمریکا به هدر رود. همچنان 5000 تندرو در منطقه صحرایی شرق سوریه هستند که برخی از آن‌ها از اعضای شورای مرکزی داعش هستند. 2000 تن از این تروریست خارجی هستند و همه تاثیرگذارند.

کوبانی گفت: تصمیم بگیرد که تا سرحد مرگ بجنگید. داعش همچنان قوی است. اگر ترکیه حمله کند یگان‌های مدافع خلق کرد مجبور به حرکت به سوی شمال و دفاع از مرزهایشان می‌شوند. آن‌ها از خانواده و کودکان خود دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام


9999616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آلمان پاسخ دادن به سوالات در مورد زندگی یهودیان و رژیم صهیونیستی را به آزمون شهروندی خود اضافه می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به ادامه حمایت دولت جو بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه ادعا کرد، چهار پهپاد دوربرد نیرو‌های یمنی را که به سمت یک ناو آمریکایی در دریای سرخ پرتاب شده بودند، منهدم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است