ورزشی 01:17 - 02 دی 1393
ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد
کارشناس فوتبال معتقد است آنچه برای موفقیت تیم ملی فوتبال امید در رسیدن به المپیک 2016 ریو بسیار مهم است، هماهنگی و همکاری میان فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است.

رمز موفقیت تیم امید چیست؟

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با ایسنا، هماهنگی میان سه نهاد متولی در امر تیم ملی فوتبال امید را برای موفقیت این تیم بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده است تا زمانی که وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون به توافق جامع نرسند، رسیدن به موفقیت غیرممکن خواهد بود. هر سه نهاد اثرگذار باید به سهم خود حمایت‌های لازم را از این تیم انجام بدهند.

وی در ادامه افزود: ما نزدیک به 40 سال است که شاهد یک سری آزمون و خطاهایی هستیم که ما‌حصل سیاست گذاری‌های فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی بوده است. من تجربه حضور در تیم ملی امید را داشته ام و همواره مشکل خروج بازیکنان سرباز از کشور، بودجه، زمین تمرین و سایر امکانات را داشتیم. کما‌اینکه ناهماهنگی میان این سه نهاد هم‌چنان وجود دارد و دیدیم که اختلاف میان وزارت ورزش و فدراسیون باعث شد کرانچار سرمربی تیم ملی امید نشود.

ذوالفقارنسب درباره انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید نیز خاطرنشان کرد: خاکپور از مربیان جوان، با انگیزه و باشخصیت کشور است. امیدوارم که او در این تجربه خود موفق باشد.

وی با تمجید از انتخاب مجید صالح به عنوان دستیار خاکپور اظهار کرد: کادرفنی برگزیده متشکل از مربیان جوان و با انگیزه است که این خود یک نقطه قوت برای تیم است.

کارشناس فوتبال در ادامه جوان بودن کادر فنی تیم ملی امید را در روند آماده سازی این تیم بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: به هرحال به همان میزان که تجربه تاثیرگذاراست، انگیزه جوانی هم می‌تواند موثر و ارزشمند باشد. هرچند فدراسیون و باشگاه ها باید حمایت‌های لازم را از این کادر به عمل بیاورند و این عزیزان هم باید بسیار هوشمندانه کار کنند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که "کادرفنی تیم ملی امید چه اقداماتی را برای آماده سازی تیم در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده می تواند مدنظر داشته باشد؟" نیز اضافه کرد: مهمترین مساله در مدت زمان باقی‌مانده شناخت نفرات موجود، برگزاری اردوها و بازی‌های دوستانه مناسب است. ضمن اینکه اعتماد به مربیان باشگاهی و همکاری با آنها می‌تواند بسیار موثر باشد. با شناختی که من از کادر فنی جدید دارم امیدوارم که خود را در یک جزیره محصور نکنند و همکاری خوبی را با مجموعه فوتبال داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر لزوم ارتباط میان کادر فنی تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان به ایسنا گفت: قطعا حضور کی‌روش در تمرینات امیدها و ارتباط با کادر فنی این تیم می‌تواند انگیزه خاصی را به بازیکنان زیر 23 سال ما ببخشد، چرا که آن‌ها به این موضوع پی می‌برند که عملکرد خوب آن‌ها راه را برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالان هموار می‌کند.

انتهای پیام


5468775
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول مسابقات سازمان لیگ گفت: بحث مربوط به تعیین تیم قهرمان در صورت تساوی امتیازها با توجه به بازی رو در رو را قبل از فصل به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام سازمان تیم‌های ملی، نفرات اعزامی به بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون فوتبال گفت: لیگ ما تقریبا پیر است و باید به جوانگرایی آن فکر کرد. این آفتی است که وجود دارد و در تیم ملی جوانگرایی محسوسی انجام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آویسپا با ۲ گلی که شهاب زاهدی به ثمر رساند مقابل جوبیلو ایواتا به تساوی ۲ بر ۲ رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ریکاردو آلوز بازیکن پرتغالی تراکتور تبریز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی اش از کاپیتان این تیم حمایت کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هیأت مدیره باشگاه تراکتور در واکنش به اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز و همچنین بررسی برنامه گزینه‌های سرمربی‌گری این تیم بیانیه‌ای صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو قایقران ملی پوش کشورمان به فینال آب‌های آرام مسابقات قهرمانی آسیا صعود کردند. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است