استانی 18:39 - 28 دی 1399

دفاع از حریم ولایت درس بزرگ مکتب فاطمی برای بانوان است

سارا حقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت سالروز شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در طول زندگی کوتاه خود از شأن، منزلت و فضیلتی والا برخوردار بود و در مسیر دفاع از ولایت حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم سوره کوثر در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده است، افزود: این نشان می‌دهد که حضرت فاطمه (س) دارای شخصیت و جایگاه والایی است لذا زنان و دختران جوامع امروزی باید از شخصیت بی نظیر آن حضرت درس گرفته و با حفظ حجاب و عفاف در جامعه حضور یابند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: حجاب و عفاف حضرت فاطمه (س) نه تنها از موقعیت اجتماعی و حضور ایشان در عرصه‌های سیاسی نکاسته، بلکه ایشان با جدیت تمام به رسالت خویش ادامه داد و از دایره قوانین اسلامی خارج نشد.

حقی به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در الگوگیری از حضرت زهرا (س) اشاره کرد که فرمودند: «زنان مسلمان باید در حجاب و عفاف و پوشش خود، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و سرمشق قرار داده و آداب همسرداری و تربیت فرزند را از ایشان بیاموزند.»

وی حضرت فاطمه (س) را الگویی برای تمامی انسان‌ها عنوان کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کاملی است که نه تنها زنان بلکه مردان نیز در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، دفاع از ولایت، همسرداری، رفتار فردی و خانوادگی باید به ایشان اقتدا کنند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به جایگاه والایی زن نزد خداوند، خاطرنشان کرد: اگر امروز جهان مادی برای رسیدن به جهان معنوی خلق شده، محور خلقت آن زن است و بر اساس آموزه‌های دین اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد چرا که در پیشرفت مردان و دیگر اقشار جامعه تأثیر داشته و در حقیقت طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی «از دامن زن مرد به معراج می‌رود.»

حقی ادامه داد: برای پیاده کردن الگوی رفتاری حضرت فاطمه (س) در عصر کنونی و تربیت نسل جوان باید کار فرهنگی گسترده و منسجم صورت گیرد.

وی به برنامه‌های ایام فاطمیه ویژه بانوان در اردبیل اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه «سیره فاطمی، مکتب سلیمانی» در محل پارک بانوان، مراسم «در سوگ ام ابیها» در فضای باز محله وحدت توسط هیئت حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: مسابقه پیامکی «معنا شناسی خطبه فدکیه»، تأمین محتوا و پشتیبانی از گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی با موضوع تبیین سیره زندگانی حضرت زهرا (س)، تعامل و همکاری با ادارات و نهادها در راستای گرامی داشت ایام فاطمیه، برگزاری جلسه تجلیل از بانوان فعال فرهنگی و مسئولین هیئت‌های مذهبی فعال در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل بود که با رعایت تعداد محدود شرکت کنندگان و توجه به موارد بهداشتی برگزار شد.


10908053
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است