اقتصادی 15:30 - 09 آبان 1393
اظهارات صریح مدیرعامل جدید توتال
مدیرعامل جدید شرکت نفتی توتال فرانسه از مقامات اروپایی خواست که با ممنوعیت صادرات نفت آمریکا مبارزه کنند.

اروپا باید با منع صادرات نفت آمریکا مبارزه کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از رویترز پاتریک پویان مدیرعامل جدید توتال در نخستین حضور عمومی خود از زمان جانشینی به جای کریستف دومارژری که هفته گذشته در سانحه هوایی در مسکو جان خود را از دست داد گفت: منع صادرات نفت آمریکا برخلاف توافقات تجارت آزاد است و پالایشگاه‌های اروپایی و آسیایی را دچار ضرر و زیان می‌کند.

وی در درخواستی جسورانه از سیاستمداران اروپایی خواست که ما باید با این مساله مبارزه و این موضوع را در مذاکرات مطرح کنیم.

پویان در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه نفت و گاز در لندن که برای لحظاتی فضای احساسی گرفت گفت: امیدوارم کمیسیون اروپا این موضوع را مطرح کند. پالایشگاه‌های اروپایی و آسیایی از یک قانون رنج می‌برند و آن منع صادرات نفت آمریکا است.

پویان که از دید ناظران در مقایسه با دومارژری از لحاظ ریسک پذیری شخصیت آرام‌تری دارد افزود که توتال را در همان مسیر ترسیم شده توسط دومارژری هدایت خواهد کرد.

حاضران در این نشست پس از سخنان وی در خصوص سیاست‌های آمریکا ایستادند و وی را تشویق کردند.

دومارژری که یکی از منتقدان صریح تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه کشورهایی نظیر ایران و روسیه بود، معتقد بود که روابط تجاری مناسبات عمیق‌تری بین کشورها ایجاد و درک و تفاهم آن‌ها را بیشتر می کند.

وی از ارائه سخنان جسورانه که با منافع بسیاری از محافظه‌کاران در صنعت نفت در تناقض بود ابایی نداشت.

پویان خاطرنشان کرد که با موضع دومارژری در خصوص مخالفت با تحریم‌ها علیه روسیه موافق است.

وی در جمع خبرنگاران در فرانسه گفت: اولویت من ادامه دادن همان مسیر است.

به رغم انقلاب نفت شیل در آمریکا که این کشور را در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان قرار داده است، انتظار نمی‌رود که دولت آمریکا در آینده نزدیک منع صادرات نفت خام این کشور را لغو کند.

کتی نوولی معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست در یک کنفرانس تجاری در واشنگتن به خبرنگاران گفت: ما در حال مذاکره درباره صادرات نفت خام با هیچ کشوری نیستیم.

انتهای پیام


5083385
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال ۲۰۲۳ یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو اعلام کرد که رشد ۱۲ درصدی داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۳.۰۲ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه و بازار اجاره به سمت ثبات هدایت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار جمعیت دام پروار گوساله به ۱۵۰ هزار راس رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است