اجتماعی 13:03 - 01 بهمن 1400

درخواست ایران از مسئولان فیتور برای اختصاص فضای بیشتر نمایشگاهی

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور ۲۰۲۲ روز چهارشنبه در شهر مادرید اسپانیا افتتاح شده و تا سوم بهمن نیز ادامه دارد. در این نمایشگاه، ۱۰۷ کشور و ۷ هزار از شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری حضور دارند. این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ با دو ماه تأخیر برگزار شد که دلیل آن هم شیوع ویروس کرونا بود اما امسال این نمایشگاه درحالی برگزار شد که ویروس اومیکرون شایع شده است.

با این وجود چهل و دومین دوره این نمایشگاه امسال با حضور پادشاه اسپانیا و وزیر صنعت و بازرگانی و گردشگری این کشور افتتاح شد و در آن مسئولان مختلف اسپانیا حضور داشتند. نمایشگاه گردشگری فیتور امسال با هدف بهبود وضعیت گردشگری در جهان آغاز به کار کرده و با وجود اینکه به صورت حضوری میزبان کشورهای مختلف است قالب آنلاین خود را نیز حفظ کرده است. مسئولان برپایی نمایشگاه پیش بینی کرده اند که در طول این ۵ روز میزبان حدود ۹۰ هزار بازدید کننده باشند نمایشگاهی که در سه روز اول میزبان متخصصان گردشگری و دو روز آخر میزبان عموم مردم خواهد بود.

ایران هم یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه است و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران امسال مسئول برپایی پاویون ایران در نمایشگاه شده است. در روز افتتاحیه نمایشگاه نیز تعدادی از مسئولان ایرانی به این نمایشگاه رفته اند از جمله عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، رئیس کانون جهانگردی و مدیرکل سابق گردشگری داخلی. همچنین حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا این هیأت را همراهی می‌کند. هیأت ایرانی ضمن بازدید از غرفه ایران، دیدارهایی نیز با مسئولان سازمان جهانی گردشگری داشتند.

عصر پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ در دومین روز نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ آنخل لوسادا فرناندز مدیر اجرایی نمایشگاه فیتور در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و با محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت‌وگو کرد. البته از این دیدار جزئیاتی منتشر نشده جز اینکه روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی چند جمله‌ای از این دیدار مهم را برای رسانه‌ها فرستاده است. در این خبر آمده که فرناندز عنوان کرده با توجه به پاندمی اومیکرون و عدم حضور بسیاری از کشورهای دنیا و همسایگان ایران حضور ایران در کنار شرکت‌های صاحب‌نام با تعداد زیادی از تور اپراتورها و نماینده صنوف جهان‌گردی ایران نشان از همت ستودنی مسئولان گردشگری ایران دارد که زمینه لازم را برای حضور نمایندگان صنوف جهان‌گردی در نمایشگاه فراهم کردند.

در این ملاقات صوفی نیز ضمن برشمردن اشتراکات فرهنگی ایران و اسپانیا و علاقمندی به توسعه همه صنایع بخصوص گردشگری با کشور اسپانیا از تلاش فرناندز در برگزاری نمایشگاه و حل مشکل پاویون ایران تشکر کرد و اظهار داشت: علاقه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران بر حضور جدی و تأثیر گذار در چنین رویدادهایی است.

او با اعلام آمادگی برای حضور در چهل و سومین دوره فیتور، افزود: انتظار داریم که مسئولان نمایشگاه با اختصاص مکان وسیع‌تری زمینه حضور تعداد بیشتری از صنوف گردشگری ایران را در فیتور آینده فراهم آورند.

در ادامه دیدار مقامات ایرانی با مسئولان سازمان جهانی گردشگری، عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل این سازمان بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد. پولولیکاشویلی پیش از این از ایران خواسته بود که برای تداوم ریاستش از او حمایت شود.

ضرغامی در این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری حق همه مردم دنیاست، گفت: امروز مؤثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوش بینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.

او همچنین در خصوص دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیرکل از این برنامه‌ها سخن گفت.

در ادامه دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ضمن استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی، اظهار داشت: ایران از نظر ماهیت چند فرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود.

او ایران را یک قدرت گردشگری عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی اهم اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد و از آن جمله به موضوع گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش‌های آن‌لاین به‌ویژه با محوریت جوانان اشاره کرد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین نقش سامانه‌های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و کمک به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را تشریح کرد گفت: اطمینان دارم این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری‌های ماست.


11419820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است