اجتماعی 08:49 - 12 مرداد 1394
لایحه کاهش ساعت کاری زنان هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

 این لایحه که براساس آن قرار است ساعت کار مادران شاغل از 44 به 36ساعت در هفته تقلیل پیدا کند، قرار بود تا اواخر خرداد در صحن مجلس بررسی شود اما به‌دلیل بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف زمان بررسی این لایحه به تعویق افتاد.

روز گذشته رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس از بررسی این لایحه در مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: این لایحه از 4سال پیش در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مطرح شده و در دست بررسی بوده است اما به‌علت وجود موارد دوفوریتی و غیرقابل پیش‌بینی که در دستور کار جلسه مجلس پیش می‌آید رسیدگی به این لایحه به تعویق افتاده است.

فاطمه رهبر گفت: این لایحه برای آن دسته از زنانی که به غیراز خانه در جامعه نیز دارای مسئولیت اجتماعی‌اند مطرح شد و زنان می‌توانند به‌صورت داوطلبانه از آن استفاده کنند. در بررسی‌های اولیه تصمیم بر آن شد که این لایحه به آن دسته از مادران شاغلی که دارای بیماری یا دارای فرزند معلول و دارای بیمار صعب‌العلاج زیر 7سال هستند اختصاص پیدا کند اما به‌دلیل حجم بار مالی آن سن کودک به زیر 6سال تغییر پیدا کرد.

به گفته وی، طبق این لایحه با موافقت کارفرما؛ ساعت کاری این زنان از 44 ساعت در هفته به 36 ساعت و با استفاده از تمام امکانات، حقوق و مزایا کاهش می‌یابد. در این خصوص نیز حمایت‌هایی از صاحبان کار شامل تخفیف‌های مالیاتی و بیمه در تمام مجموعه‌های دولتی و خصوصی پیش‌بینی شده است که ضمانت تداوم کار این زنان فراهم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درخصوص تبصره‌های این لایحه گفت: در یکی از تبصره‌های این قانون آمده است: امکان جابه‌جایی، تعدیل نیرو و جایگزینی این زنان برای کارفرما وجود ندارد. این لایحه در تاریخ 27خرداد سال 92 از طرف دولت قبل به مجلس ارائه و اصلاحیه‌هایی نیز برای آن مانند کاهش سن کودکان از 7 به 6 سال اعمال شد. پیش‌بینی‌های زیادی هم در این خصوص ارائه شده که در کمیسیون‌های مربوطه پذیرفته نشده اما امکان ارائه آنها در صحن علنی مجلس وجود دارد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: ازجمله پیشنهادهای مطرح شده اینکه امکان استفاده آقایان دارای کودک معلول و همسر بیمار یا مردانی که همسرشان فوت کرده و دارای کودک معلول هستند به‌وجود آید و سن کودکان به 12سال افزایش یابد.

فاطمه رهبر با اشاره به آخرین اخبار در مورد این لایحه گفت: روز چهارشنبه در آخرین جلسه صحن علنی مجلس با امضای تعدادی از نمایندگان پیشنهاد دوفوریتی این لایحه تصویب شد اما به‌دلیل مصادف‌شدن با هفته حوزه انتخابیه اعلام وصول نشد. امیدواریم در نخستین جلسه مجلس که روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود این لایحه با 2فوریت هرچه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد.


6849659
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است