اجتماعی 17:01 - 04 بهمن 1399

آیین تجلیل از زنان امدادگر دوران دفاع مقدس در هلال احمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از امدادرسانی زنان امدادگر به مجروحان جنگی در دوران ۸ سال دفاع مقدس با حضور مشاور رئیس جمعیت در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال احمر برگزار شد.

در این مراسم فریبا شاه محمدی مدیرکل هماهنگی، مجامع و امور استان ها در جمعیت هلال احمر، با اشاره به این که فعالیت های هلال احمر در بخش اسراء و مفقودین، رساندن نامه های اسراء به خانواده هایشان که کد گشایی می کردند و رساندن پیام های خانواده های به اسراء فعالیت چشمگیری داشتند، افزود: هلال احمری ها همواره گمنام هستند اکنون نیز در زمان بروز حوادث ایثارگرانه در حال کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان در حوادث هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان امدادگر هلال احمر در بیمارستان های مناطق جنگی و همچنین در اردوگاه های معاندین عراقی خدمت می کردند، افزود: هر یک از روزها و حتی لحظه های خدمت این عزیزان درس آموخته های مهمی برای پاسخگویی در حوادث است.

شاه محمدی که خود از امدادگران دوران جبهه و جنگ است، با اشاره به این که باید آموزش را سرلوحه فعالیت ها قرار دهیم گفت: در دوران دفاع مقدس نیز امکان و مجوز خدمت به مجروحان در مناطق جنگی فقط با آموزش میسر بود. کسانی که امروز در حضور شان هستیم با رده های مختلف شغلی و تحصیلی در عشق به خدمت مشترک بودند، آنها تاریخ شفاهی هلال احمر هستند که تجارب و خاطرات آنها می تواند به صورت علمی و انگیزشی راهگشای ما در حوادث باشد. بنابراین این تاریخ شفاهی باید جمع آوری و تدوین شود.

مدیرکل اداره هماهنگی، مجامع و امور استان ها در جمعیت هلال احمر گفت: اکنون، پس از گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ، از خدمات و امدادرسانی زنان امدادگر جمعیت هلال احمر به رزمندگان در مناطق مرزی و پشت جبهه تقدیر شده است که یک کار ارزشمند است. آنها عاشقانی هستند که افسانه نساختن ولی خدمت کردند.

در این مراسم ۱۰ نفر از زنان امدادگر هلال احمر در دوران دفاع مقدس با بیان خاطرات امدادرسانی به مجروحان پرداختند که در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از آنها تقدیر شد.


10917246
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک تریلی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر شیشه و هروئین توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و قاچاق و همچنین کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی «گاندو» خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پلاستیک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ نوع پسماند در قانون مدیریت پسماند تعریف شده که پسماند‌های صنعتی، ویژه و پزشکی نیازمند انجام اقدامات مضاعفی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب صحیح پرستاران، بسیار حائز اهمیت است چنانکه سازمان نظام‌پرستاری و شورای ملی سالمندان نیز بر این امر تاکید دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است