اقتصادی 16:21 - 11 اسفند 1399
فعالیت نزدیک به ۴۳ هزار قالیباف در تهران
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به فعالیت نزدیک به ۴۳ هزار قالیباف در استان تهران، از برگزاری نخستین رویداد ایده پردازی فرش دستباف ایران به صورت مجازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر درخصوص توسعه روش های بهره گیری از فن آوری اطلاعات در زنجیره ارزش فرش دستباف(تامین، تولید و توزیع) است.

برگزاری نخستین رویداد ایده‌پردازی فرش دستباف

زهرا جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر ۱۳۴ کارگاه تولید، طراحی و مرمت فرش دستباف در تهران فعالیت می‌کنند و تاکنون برای ۲۸۰۹ نفر مجوز مشاغل خانگی فرش دستباف صادر شده است.  

به گفته وی در حال حاضر ۴۲ هزار و ۹۴۳ قالیباف در تهران فعال هستند که ۷۰۷۶ نفر از آن‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ۲۸ هزار و ۲۹۵ نفر برای دریافت بیمه روستاییان و عشایر معرفی شدند.  

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه چرا تعداد کمی از کل قالیبافان تهرانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند؟ تصریح کرد: در بیمه تامین اجتماعی قالیبافان، هفت درصد حق بیمه از سوی قالیباف و ۱۲ درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود. بنابراین نیاز به تامین مالی دارد. اما ممکن است تعدادی از قالیبافان در کارگاه‌هایی که مشغول به فعالیت هستند از بیمه آزاد استفاده کنند.  

وی همچنین میزان صادرات فرش دستباف در کل کشور در ۹ ماه نخست امسال را ۲۷۶۵ تن معادل ۵۲.۴ میلیون دلار عنوان کرد که به لحاظ وزنی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین ۸۵ درصد صادرات فرش دستباف کل کشور از گمرکات تهران انجام می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در ادامه از برگزاری نخستین رویداد ایده پردازی فرش دستباف ایران با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و تحت حمایت مرکز ملی فرش ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چهاردهم و پانزدهم اسفندماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۲۰ به صورت مجازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر درخصوص توسعه روش های بهره گیری از فن آوری اطلاعات در زنجیره ارزش فرش دستباف(تامین، تولید و توزیع) است.

وی افزود: در این برنامه ابتدا وضعیت موجود وچالش‌های پایش شده در دو محور "فروش آنلاین و حرفه ای فرش دستباف" و "شبکه سازی در تامین و توزیع مواد اولیه" با حضور اساتید برجسته مطرح شده و در ادامه ایده‌های مخاطبان و واحدهای فناور اخذ و گردآوری خواهد شد. در نهایت پس از داوری ایده های مطرح شده، طرح‌ها و ایده‌های برتر انتخاب شده و مورد حمایت مرکز ملی فرش ایران قرار خواهند گرفت.

کمانی در پایان اعلام کرد که علاقه‌مندان برای شرکت در این رویدادِ ملی می‌توانند هم ‌اکنون  به صورت رایگان از طریق سامانه کوچیتاتی‌وی به آدرس koochitatv.com ثبت نام کنند تا در روزهای یاد شده از مخاطبان این رویداد باشند. اسامی سخنران ها و جزئیات برنامه متعاقبا از همین سایت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


10972708
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: ایران با بیش از ۱۸ هزار نمونه غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیگی گندم در دنیا را در اختیار دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی سازی از تایید صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: سن اکثر معادن در ایران زیاد شده و ممکن است از یک معدن ۳۰ سال استخراج انجام شده باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد سرمایه گذاری بیش از ۳۰ درصدی را در صنعت نساجی و پوشاک شاهد بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: برای اولین بار شماره‌گذاری وسایل نقلیه طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمرکز سازمان مالیات بر پردرآمد‌ها است و اشراف خود را بر داده‌های مالیاتی افزایش داده‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: تابلوی معاملات امروز، دوباره امید‌ها برای رشد خوب و جبران عقب ماندگی از بازار‌های موازی را برای اهالی بازار زنده کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور گلخانه و گیاهان زینتی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است