سیاسی 12:08 - 08 شهریور 1394
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که کمیسیون ویژه بررسی برجام باید به دولت و مجلس در مورد شکل بررسی برجام پیشنهاد دهد.

بلاتکلیفی برجام در مجلس

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص چگونگی بررسی برجام در مجلس گفت: در این رابطه تناقض قانونی جدی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه تفسیرهای بسیار زیادی در مورد اصول 77 و 125 قانون اساسی وجود دارد افزود: تفسیرهای حقوقی متفاوتی در مورد بررسی برجام در مجلس وجود دارد که در نهایت باید کمیسیون ویژه به راهکاری دست پیدا کند.

جهانگیرزاده یادآور شد: طبق مکانیزم آیین نامه داخلی، مجلس بعد از بررسی و تصویب کلیات برجام، باید وارد بررسی جزییات شود؛ حال سوال اساسی این است که آیا مجلس می‌تواند جزییات برجام را بررسی کند؟ موضوعی که محل بحث است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کار کمیسیون ویژه بررسی برجام و مجلس سخت است، گفت: به نظرم برجام باید در مجلس بررسی شود و کمیسیون ویژه به دولت و مجلس در مورد شکل بررسی برجام پیشنهاد دهد.

وی در پایان گفت: باید این موضوع مشخص شود که برجام در مجلس همچون سایر طرح‌ها و لوایح بررسی شود یا اینکه همچون یک گزارش از جانب دولت تلقی شود.

انتهای پیام


6979110
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است