اجتماعی 20:12 - 25 تیر 1397

لزوم استفاده از طرح‌های نوین برای مقابله با چالش‌های محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی باعث شده که یکی از معضلاتی که دست به گریبان کشور شده همین کم آبی و قطع گاه و بیگاه برق است، که مربوط به کاهش آب موجود در پشت سدها و قطعی برق پی در پی بوده است. این موضوعات در حال حاضر از یک سو نگرانی را برای مدیران و از طرف دیگر یکی از دغدغه های مسئولان کشوری است.

در کنار توصیه مسئولان به مردم در خصوص مدیریت مصرف آب و برق،  راهکارهایی برای گذر از شرایط فعلی پیشنهاد شده است که کارشناسان معتقدند اجرای شیوه های نوین می تواند در برون رفت از این وضعیت راهگشا باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف آب در کیش گفت: طرح اساسی تصفیه خانه نوین از چند سال گذشته با الگوی فناوری روزجهانی با اتکا و بنیه تولید داخلی توسط رئیس وقت سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره اجرایی شد.

وی ادامه داد: این طرح در حقیقت با آینده نگری در خصوص وضعیت جوی و کمبود آب توانست تا حد زیادی از بروز چالش مشابه آنچه در برخی نقاط کشور در جریان است جلوگیری کند.

مونسان تاکید کرد: در ابتدا کمتر کسی توقع داشت این موضوع نهایی و اجرایی شود ولی این طرح در بازه زمانی چند ماهه در این منطقه انجام شد که هم  به مشکل اساسی کاهش آب شرب و برق این منطقه پایان داد و هم توانست کمبود آب و قطعی برق را به صورتی چشمگیر برای شهروندان و ساکنان منطقه رفع کند.

کارشناسان محیط زیست معتقدند در آینده با استفاده و اتکا از ظرفیت و دانش ایرانی، با توجه به گرمای بی سابقه هوا و کاهش نزولات جوی، که کشور شاهد آن است، می توان با اجرای طرحهای نوین و اصولی که در ابتدای دولت یازدهم اجرایی شد و متولی آن رئیس اسبق سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی بود، دست به اصلاحات اساسی، زیر بنایی اقتصادی و توسعه همه جانبه  زد.


9844113
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، هموطنان از سفر‌های غیر ضروری به استان‌های جنوب شرقی پرهیز کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ در یک شب خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده دارو‌های کمیاب، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک دختر به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک فرد به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه اعلام کرد: یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس به خاطر ایجاد ناامنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است