اجتماعی 12:40 - 20 بهمن 1394
سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر مطرح کرد
معاون پشتیبانی و اجرایی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه گردش مالی داروخانه مرکزی هلال احمر حدود 200 میلیارد تومان در سال است، گفت:‌ ما این پول را برای تامین دارو می‌دهیم و سازمان‌های بیمه‌گر نیز هر گاه که دلشان بخواهد پول را به ما پرداخت می‌کنند.

چرا داروخانه‌های هلال احمر توجه عده‌ای را جلب کرده است؟

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید جواد فلاح در نشستی خبری که در جمعیت هلال احمر برگزار شد با بیان اینکه روزانه حدود 2هزار و 500 نفر به داروخانه مرکزی هلال احمر مراجعه می‌کنند، گفت:‌ در این داروخانه روزانه 1500 نسخه که عمدتا نسخه‌های بیمه‌ای است، دریافت می‌شود و 20 درصد از افراد حتی فرانشیز داروها را هم پرداخت نمی‌کنند، بنابراین ما در این حوزه کاری کاملا خدماتی و انسانی انجام می‌دهیم و گردش مالی ما از سود بسیار پایینی برخوردار است. بنابراین جنبه‌های انسانی این خدمت قوی‌تر از جنبه‌های اقتصادی آن است.

فلاح با بیان اینکه مطالبات ما در این دوره از سازمان‌های بیمه گر از یکسال هم بالاتر رفته است، گفت: ما نگاه‌مان نسبت به بازار داروهای خاص، انسانی است نه اقتصادی. باید توجه کنیم که بحث امنیت دارویی بسیار مهم است و هیچ کس چیزی درباره چگونگی تامین امنیت دارویی در کشور مطرح نمی‌کند؛ چرا داروخانه‌های ما توجه زیاد بسیاری از دوستان را جلب کرده‌اند و همه جا اسم داروخانه هلال احمر را می‌آورند. باید پرسید اگر این داروخانه‌ها نباشند، چه می‌شود و فردی که بیمه است برای تهیه دارو باید به کجا مراجعه کند.

فلاح همچنین گفت: کل داروخانه‌های هلال احمر 30 تا 35 درصد بازار داروهای خاص را در اختیار دارند، گردش مالی ما در حوزه پخش دارو در داروخانه مرکزی هلال احمر حدود 200 میلیارد تومان در سال است که ما این پول را برای تامین دارویی می‌دهیم و بیمه‌ها هم هرگاه دلشان خواست پول ما را پرداخت می‌کنند. حاشیه سود خالص دارویی ما در دراز مدت دو درصد است، حال باید پرسید چه کسی در این زمینه به جز هلال احمر سرمایه گذاری می‌کند.

تولید بیش از 4میلیون ماسک نانو در کشور؛ امسال

فلاح درباره تولید ماسک‌های نانو نیز گفت: در طول امسال 4 میلیون و 500 ماسک نانو تولید کردیم که این تعداد با توجه به نیاز کشور کم بود. اما این ماسک‌ها در داروخانه‌های ما وجود دارند.

معاون پشتیبانی و اجرایی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در پاسخ به سوالی درباره وجود مشاور در داروخانه‌های هلال احمر گفت: در تمام باجه‌های تحویل دارویی ما فردی قرار دارد که به بیمار مشاوره می‌دهد.

فلاح همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت هلال احمر در پساتحریم گفت: با توجه به فضایی که در پسا تحریم ایجاد شده امیدواریم سال آینده سال رونق باشد و ما به عنوان سازمان تدارکات پزشکی،‌ تولید، واردات و توزیع دارو را داریم. با توجه به اینکه بودجه ما در سال آینده با رشد 30 درصدی مواجه است، امیدواریم از این فضا برای وارد کردن منابع و تجهیزات جدید استفاده کنیم.

انتهای پیام


7668162
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است