علمی فناوری 12:35 - 22 اسفند 1396
آرنولد شوارتزنگر در دسته افرادی نیست که از زیر چالش‌ها فرار کند، و این بار نیز مسئولیتی تهدید‌آمیز برای خود ایجاد کرده‌است.

براساس گزارش ساینس الرت، فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا و فعال محیط زیست بین‌المللی در پادکست نشریه پولتیکو اعلام کرد درحال آماده‌سازی برای شکایت از صنعت نفت جهان است زیرا این صنعت آگاهانه مردم را در سرتاسر جهان به کشتن می‌دهد.

شوارتزنگر مانند بسیاری از دیگر پیشگامان محیط زیستی در جهان میان آنچه در صنعت تنباکو رخ داد با آنچه امروز در صنعت نفت جهان رخ می‌دهد ارتباطی مستقیم می‌بیند. به گفته او این موضوع تفاوتی با معضل سیگار کشیدن ندارد، صنعت تنباکو برای سال‌ها و سال‌ها و دهه‌ها می‌دانست که سیگار کشیدن مردم را می‌کشد، به افراد آسیب رسانده و سرطان ایجاد می‌کند اما این حقیقت را از مردم پنهان کرده و آن را انکار کرد. سپس به تدریج به دادگاه کشیده شد و مجبور به پرداخت صدها میلیون غرامت شد.

در همین راستا، نتایج پژوهشی که سال گذشته درباره شرکت نفتی Exxon منتشر شد نشان می‌دهد این شرکت از 40 سال پیش درباره تغییرات اقلیمی می‌دانسته‌است و محققان این شرکت حقیقت کثیف سوخت‌های فسیلی را در آن زمان کشف کرده‌بودند. اما به جای آنکه هشیاری انسان‌ها را نسبت به این موضوع افزایش دهند، حقیقت را مدفون کرده و میلیون‌ها دلار صرف اطلاع‌رسانی غلط درباره این موضوع کرده‌است. به طور کلی گروه صلح سبز گزارش کرده‌است که این شرکت بیش از 30 میلیون دلار هزینه اتاق‌فکری کرده‌است تا تفکر انکار تغییرات اقلیمی را بسط دهد.

شوارتزنگر می‌گوید شرکت‌های نفتی از سال 1959 به بعد می‌دانستند که به واسطه استفاده از سوخت‌های فسیلی گرمایش جهانی ایجاد خواهد شد و خود مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده بودند و می‌دانستند جان انسان‌ها در خطر است و ممکن است کشته شوند.

اگرچه زمان شکایت آرنولد از صنعت نفت جهان هنوز مشخص نشده‌است اما او قصد عقب‌نشینی ندارد و می‌گوید این کاملا غیر مسئولانه‌است که بدانی محصولی که تولید می‌کنی جان مردم را به خطر می‌اندازد و هیچ اخطاری نسبت به این خطر به آنها ندهی.  تمامی محصولات این صنعت باید از برچسب‌های هشداردهنده برخوردار باشند. شوارتزنگر معتقد است اگر در زمان ورود به اتاقی بدانید که کسی را خواهید کشت،‌ورود به آن اتاق به معنی قتل عمد است،‌این همان کاری است که صنایع نفتی با مردم می‌کنند.

تهیه دادخواست علیه قدرتمند‌ترین و ثروتمند‌ترین صنعت جهان کار بسیار دشواری است اما امیدوار است با آغاز این راه مردم را نسبت به خطرات استفاده از سوخت‌های فسیلی آگاه کند.


9712935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است