استانی 01:31 - 31 شهریور 1393
امام جمعه برازجان خبر داد
امام جمعه برازجان از برگزاری جشن‌های دهه ولایت در تمام شهرها و بخش‌های دشتستان خبر داد.

برگزاری جشن‌های دهه ولایت در تمام شهرها و بخش‌های دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح یکشنبه شب در جلسه ستاد غدیر شهرستان دشتستان اظهار داشت: عید غدیر، عید امامت و ولایت است و باید برنامه‌هایی متناسب با شأن این ایام برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان از بزرگترین شهرستان‌های استان بوشهر است و توان و ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های فرهنگی دارد افزود: مشارکت هرچه بیشتر مردم در آیین‌های دهه ولایت و امامت و مردمی شدن این آیین‌ها ضروری است.

امام جمعه برازجان با تاکید بر فراگیر شدن آیین‌های غدیر در محله‌ها و چراغانی کردن شهرها در جشن غدیر، تصریح کرد: تبیین واقعه غدیر در جامعه گره‌گشای امور سیاسی و اجتماعی جوامع انسانی است و این سرچشمه جوشان نه تنها در امور دینی گره‌گشاست بلکه گره‌گشای امور اجتماعی و سیاسی است.

مصلح از برگزاری جشن‌های دهه ولایت در تمام شهرها و بخش‌های دشتستان خبر داد و گفت: برای افزایش کیفیت برنامه‌های دهه ولایت و امامت برنامه‌ریزی شده است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار دشتستان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است و کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

عادل دهدشتی افزود: در مقام معرفت‌الله نقش وحی پررنگ می‌شود و وحی نیز بدون مفسر نتیجه‌اش کامل نیست، لذا قرآن قانون و طب است بنابراین نیاز به مفسر و طبیب دارد و امام (ع) نیز طبیب بشریت و انسانیت است.

وی عید غدیر را مبدأ اصلی تشیع دانست و اظهار داشت: روز غدیر و خطبه غدیر خم دریایی از علم و معرفت است که در آن با توجه به ورود نبی اکرم اسلام (ص) به موضوع حکومت اسلامی، مدیریت جامعه، نوع مدیریت و ویژگی‌های حکومت اسلامی قابل فهم است و مصداق بارز آن، حکومت پنج‌ساله امیرالمومنین (ع) است.

دهدشتی اضافه کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت عید غدیر خم و دهه ولایت و امامت و جشن‌های مردمی، کوهنوردی، پیاده‌روی، بازسازی واقعه غدیر در شهرستان، تجلیل از سادات دشتستان و دیگر برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در دهه ولایت در دشتستان است.


4766661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است