سیاسی 14:35 - 05 اسفند 1398
خبرگزاری ایسنا مجلس در سایه کرونا
مجلس شورای اسلامی در حالی بعد از سه هفته تعطیلی برای برگزاری تبلیغات انتخاباتی جلساتش را آغاز کرد که بهارستان تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشت.

مجلس در سایه کرونا

به گزارش ایسنا، از روز گذشته روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دمای بدن نمایندگان در مبادی ورودی مجلس برای پیشگیری از کرونا ویروس کنترل می‌شود.

صبح امروز دمای بدن نمایندگان، کارکنان و خبرنگاران در مبادی ورودی کنترل شد. نیروهای مجهز به ماسک و کاور در این مبادی حضور داشته و با دستگاه‌های تب‌سنج حرارتی دمای بدن افرادی که وارد مجلس شورای اسلامی می‌شدند را کنترل می‌کردند.

همچنین دستگاه‌های انگشت‌زنی حضور و غیاب در مجلس شورای اسلامی نیز غیرفعال شده و بنرهایی در نقاط مختلف پارلمان حاوی توصیه‌هایی برای پرهیز از اطلاع به ویروس کرونا نصب شده بود. به محض ورود به ساختمان مجلس شورای اسلامی پوسترهایی بر پشت شیشه‌ها نصب شده که از مردم خواسته شده برای پیشگیری از دست دادن با همدیگر پرهیز کنند تعدادی از کارکنان حفاظت مجلس هم ماسک و دستکش به دست کارهایشان را انجام می‌دادند.

مجلس شورای اسلامی ابتدا در جلسه غیرعلنی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع اقدامات انجام شده در رابطه با اقدامات ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد که در همین باره اسدالله عباسی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد که طبق اعلام وزیر بهداشت ۴۷ نفر در کشور مبتلا به این ویروس شده و ۱۲ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. تعدادی دیگری از افراد بستری شده به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق آغازین خود خواستار رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا شد و از کمیسیون بهداشت خواست که مستمرا موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی در حال بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۹ بود که تعدادی از نمایندگان با ماسک در صحن مجلس حضور داشتند یکی از این نمایندگان احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه و نماینده مردم قم بود که در جایگاه خبرنگاران برای مصاحبه با رسانه‌های تصویری و مکتوب حاضر شد و از اوضاع نگران‌کننده قم گفت و بر ضرورت تعطیل کردن حرم حضرت معصومه (س) تاکید داشت و حتی آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درباره میزان فوتی‌ها را غیرواقعی خواند.

او در گفت‌وگو با تعدادی از خبرنگاران از آمار فوتی‌ها در قم خبر داد که بلافاصله از سوی کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت تکذیب شد و تاکید کرد که مجموع فوتی‌ها به ۱۲ نفر رسیده است.

بعد از آنکه امیرآبادی مجددا وارد صحن مجلس شورای اسلامی شد برای دقایقی در جایگاه خود در هیات رییسه نشست که علیرضا رحیمی عضو دیگر هیات رییسه صندلی‌اش کنار او بود. رحیمی حاضر به نشستن در کنار امیرآبادی نشد و در قسمت دیگری از جایگاه هیات رییسه ایستاده بود تا وقتی که امیرآبادی بر روی صندلی‌اش حضور داشت.

بلافاصله بعد از این‌که امیرآبادی جلسه مجلس شورای اسلامی را ترک کرد یکی از کارمندان مجهز به دستکش و ماسک میز و صندلی و بلندگوی او را برای چند بار ضدعفونی کرد اقدامی که باعث ایجاد شائبه ابتدای امیرآبادی به کرونا شد.

با وجودی که گفته شد ترک مجلس شورای اسلامی از سوی آمیرآبادی به دلیل نامساعد بودن حالش بود یکی از نمایندگان به ایسنا گفت که صبح امروز دمای بدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنترل شد و از سه نفر خواسته شد که وارد مجلس نشوند یکی از آنها امیرآبادی نماینده قم بود حتی درخواست برای قرنطینه را رد کرد و به منزل رفت.

این اظهارات این نماینده با واکنش امیرآبادی مواجه شد که او در گفت‌وگو با ایسنا ضمن رد کردن ابتلایش به کرونا به ضدعفونی کردن میز و صندلی‌اش هم واکنش نشان داد و گفت که غلط کردند چنین کاری را انجام داده‌اند من حتی به آنفلوآنزا و سرماخوردگی هم مبتلا نشدم.

اداره اخبار مجلس شورای اسلامی هم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کریدور یعنی راهروی مصاحبه خبرنگاران با نمایندگان را بست.

مجلس امروز کلیات بودجه را رد کرد که این باعث شد جلسات به دو یا سه شیفت کشیده نشود اما همچنان فردا جلسات عادی خود را دارد که لازم است تمهیدات مراقبتی برای پیشگیری از ویروس کرونا ادامه پیدا کند.

انتهای پیام


10411268
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی شامل کمتر از نیم درصد مردم می‌شود آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و سود هنگفت برده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اصلاح رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است