فرهنگی‌هنری 18:56 - 07 اردیبهشت 1396
گزارش مهر از اختتامیه فیلم فجر جهانی ۳۵
اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تالار وحدت در حال برگزاری است.

مراسمی که باید در گینس ثبت شود/ همه برندگان یک جشنواره جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر که از اول اردیبهشت ماه در تهران در حال برگزاری بود، دقایقی پیش در تالار وحدت تهران آغاز شد.

این مراسم ساعت ۱۸:۵۶ با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی و با اجرای اشکان خطیبی بازیگر سینما آغاز شد. او به زبان های فارسی و انگلیسی به حضار خیر مقدم گفت. او همچنین تاکید کرد که قرار است امشب سریع ترین اختتامیه تاریخ جهان را رقم بزنیم.

سیدرضا میرکریمی دبیر جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: همکاران من گزارشی از جشنواره آماده کرده بودند که من گم کردم و می خواهم به اشکان کمک کنم تا این اختتامیه را در گینس ثبت کنیم.

وی افزود: از همه مدیرانی که به من کمک کردند که این اتفاق سینمایی در اندازه خوبی برگزار شود، از داوطلبانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر می کنم. ما در فضایی کار کردیم که کسی با باورهای دیگری کاری نداشت و لبخندهایمان را با هم به اشتراک گذاشتیم. امیدوارم این فضا ادامه پیدا کند. ما مصمیم جشنواره را به پایگاهی تبدیل کنیم که سینماگران و هنرمندانی که به صلح، کرامت و عدالت می پردازند و کسانی که در جست و جوی کرامت بشری هستند در آن حضور پیدا کنند.

در ادامه مراسم جوایز بخش نتپک اهدا شد که هوشنگ گلمکانی از داوران این بخش گفت: «نتپک» به معنای شبکه ارتقای سینمای آسیا است که ۲۰ سال پیش شکل گرفت که در جشنواره ها به یکی از فیلم های اول و دوم فیلمسازان آسیایی جایزه ای می دهند.

جایزه نتپک برای اصغر یوسفی نژاد

هیات داوران این بخش روی صحنه آمدند و جایزه این بخش را به اصغر یوسفی نژاد برای فیلم «اِو» اهدا کردند. در بخش نتپک تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی اهدا شد.

اشکان خطیبی مجری مراسم در ادامه درباره جایزه بخش «بین الادیان» گفت: این جایزه برای اولین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر پایه گذاری شده است.

جایزه بین الادیان به چین رسید

دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی این بخش به فیلم «چاقو در آب پاک» از کشور چین تعلق گرفت.

وانگ ژابو کارگردان این فیلم گفت: از کسب این جایزه بسیار خوشحالم.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با پخش کلیپی درباره عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران ادامه یافت. در جریان برپایی جشنواره جهانی فیلم فجر چند مراسم بزرگداشت برای کارگردان «خانه دوست کجاست» برگزار شده بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی از مقامات حاضر در این مراسم هستند. حجت الله ایوبی مشاور وزیر ارشاد، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهتاب کرامتی، کمال تبریزی، حسین نمازی، محمدرضا عباسیان، امیرعلی دانایی و ... در این مراسم حضور دارند.

جایزه بخش فیلم های بلند آسیایی

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اهدای جوایز جلوه‌گاه شرق (جوایز فیلم‌های بلند آسیایی) ادامه یافت. در این بخش تندیس بهترین فیلم کوتاه آسیایی و مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی به آرین وزیردفتری کارگردان «هنوز نه» محصول ایران اختصاص یافت. مجید برزگر به نیابت از او جایزه را دریافت کرد.

علی زندوکیلی در این مراسم قطعاتی را اجرا می کند.

این جشنواره در ۲ سال اخیر به دبیری رضا میرکریمی برگزار شده است.

این خبر تکمیل می شود...


9047372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است