فرهنگی‌هنری 12:10 - 03 تیر 1396
نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران توسط ماهنامه چهره‌های ماندگار و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با عنوان «قاب تجلی» جمعه نهم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران در نیاوران برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه آثار هنرمندان نام آشنا و ماندگار در حوزه هنر های تجسمی به نمایش در می آید و در کنار آن همچنین  تصاویری از پرتره تعدادی از 240 شخصیت برگزیده که در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری در خلال این سال ها به عنوان چهره ماندگار انتخاب شده اند نیز به روی دیوار خواهد رفت 

دکتر محمود اسعدی دبیر این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را تداوم حرکت و جریان اصیل و اساسی انتخاب چهره ماندگار در کشور دانست و خاطر نشان کرد: پس از  پیروزی انقلاب اسلامی بهترین شخصیت های صاحب رای در حوزه های علمی، فرهنگی و هنری به عنوان چهره ماندگار  معرفی شدند. ما این افتخار داشته ایم تا این شخصیت های برجسته و نخبه رادر عرصه های مختلف  شناسایی و جامعه خصوصا نسل جوان را با آنها بیش از پیش  آشنا کنیم .

وی ادامه داد: در این نمایشگاه عکس های پرتره چهره های ماندگاری که  فرصت کافی جهت عکاسی حرفه ای  از آنها فراهم شده است  به نمایش درخواهد آمد. در کنار آن آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط چهره های ماندگار هنرهای تجسمی چون استاد محمود فرشچیان، استاد محمد احصایی،  استاد غلامحسین امیرخانی، استاد نصرالله افجه ای، استاد جلیل رسولی، استاد یدالله کابلی، استاد کیخسرو خروش، استاد محمدحسین حلیمی، استاد محمد سلحشور، استاد عباس اخوین، استاد علی اکیر صادقی، استاد حبیب الله آیت اللهی، استاد عبدالصمد حاج صمدی به همراه برخی دیگر از بزرگان هنر نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد.  همچنین دو کتاب عکس چهره های ماندگار و کاشی های اسلیمی چهره های ماندگار ارائه خواهد شد.

اسعدی در پایان صحبت هایش با انتقاد از سو استفاده هایی که برخی از این برند ملی می کنند اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت ها افرادی را حتی با پرداخت مبالغی سعی دارند به عنوان چهره ماندگار معرفی کنند. از این رو می توان گفت یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه  معرفی چهره های ماندگار واقعی است  و تلاش می کنیم تا در خلال برگزاری نمایشگاه آثار این عزیزان که به صورت کتاب چاپ شده است نیز به نمایش گذاشته شود.

آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار چهره های ماندگار ایران جمعه نهم تیرماه ساعت 18 و با حضور جمعی از چهره های نام آشنا و ماندگار کشور در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. این نمایشگاه تا 16 تیرماه دایر و علاقمندان جهت بازدید از آن می توانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.


9199460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است