فرهنگی‌هنری 20:37 - 11 اسفند 1395
اگر جزو آن دسته از افراد هستید که با نزدیک شدن به ایام عید از چاقی ناخواسته به خاطر خوردن تنقلات و شکلات نگران هستید می توانید با مصرف برخی از دانه های آجیل علاوه بر استفاده از خواص درمانی آن وزن خود را نیز کم کنید.

لاغری با کمک آجیل شب عید+توصیه‌هاصراط: اگر جزو آن دسته از افراد هستید که با نزدیک شدن به ایام عید از چاقی ناخواسته به خاطر خوردن تنقلات و شکلات نگران هستید می توانید با مصرف برخی از دانه های آجیل علاوه بر استفاده از خواص درمانی آن وزن خود را نیز کم کنید.



به گزارش باشگاه خبرنگاران، آجیل یکی از اجزای اصلی در سفره ها و پذیرایی های نوروزی است،این دانه های حاوی اسید های چرب امگا سه هستند و برای سلامت بدن بسیارمفید اما زیاده روی در مصرف آنهامی تواند باعث ابتلابه برخی از بیماری ها و مشکلات جسمانی شود.


برای استفاده مفید از دانه های آجیل همیشه نوع مرغوب و تازه آن را خریداری کنید، برای پذیرایی از مهمان ها بویژه اگر در جمع آنها فرد سالمند یا بیمار مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی عروقی وجود دارد حتماً از آجیل های خام و بدون نمک یا کم نمک استفاده کنید.


هرکدام از دانه های آجیل دارای خواص درمانی فراوان هستند و در صورتی که به میزان مناسب و کم هر روز مصرف شوند می توانند علاوه بر تامین نیازهای بدن به مواد مغذی، باعث کاهش وزن و تناسب اندام درافراد نیز شوند.


از جمله پرخاصیت ترین دانه های آجیل می توان موارد زیر را نام برد: 


بادام: این دانه یکی از بهترین منابع غذایی حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است.


گردو: گردو حاوی اسید های چرب مفید برای سلامت بدن است  از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و می تواند در جلوگیری از افزایش وزن بسیار مفید باشد.


آجیل ماکادمیا: این آجیل دارای انواع آنتی اکسیدان ها ،یتامین E و سلنیوم است و با قرار دادن آن در رژیم غذایی خودبه سرعت می توانید به وزن دلخواه خود دست یابید.


گردوی آمریکایی: گردوی آمریکایی در برخورداری اسید های چرب از برخی ازدانه های دیگر بالاتر است، و حاوی انواع آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و نیز ویتامین های مهم B کمپلکس است.


آجیل کاج: آجیل کاج سرشار ازچربی اشباع نشده ، لوتئین و ویتامین های A، C و D است و نیز از طعم مطبوعی برخوردار است.


بادام زمینی: بادام زمینی هم یک منبع غنی از انواع مواد مفید برای سلامت بدن است اما این ماده می تواند باعث بروز آلرژی در برخی افراد شود به همین دلیل اگر به بادام زمینی آلرژی دارید در مصرف آن احتیاط کنید.


بادام هندی: این بادام که در سایر زبان ها به آن کاشو گفته می شود حاوی انواع مواد مفید برای سلامت بدن است اما مانند بادام زمینی می تواند در افراد منجربه واکنش های آلرژیک شدید شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد بویژه در مرتبه اول این دانه احتیاط کنند.


از دیگر انواع دانه ها که می توان در سفره نوروز از آن استفاده کرد می توان انواع تخمه های گیاهان مانند تخمه آفتابگردان، تخمه ژاپنی، تخمه کدو، تخمه مرمری و برخی دیگر ازدانه ها را نام برد و در نهایت پسته که یکی از اصلی ترین اجزای آجیل عید است و می تواند به دلیل خون سازبودن سوخت و سازبدن را بالا ببرد و به این ترتیب مانع ازچاق شدن فرد شود.


هر کشوری دردنیا دارای دانه های آجیل مختص خود است البته برخی از کشورها مانند هندوستان، برزیل، برخی از کشورهای آفریقایی، ایران و ژاپن به علت تنوع بالاتر گیاهان بومی خود دردنیا مشهور هستند و دانه های آجیل این کشورها برای درمان بسیاری از بیماری ها و نیز در اکثر محصولات زیبایی به کار می رود.


اگر می خواهید در زمان تعطیلات عید با مشکل اضافه وزن مواجه نشوید هر روز به میزان کم آجیل بخورید، همچنین از خوردن این دانه ها شب ها خودداری کنید زیرابه  دلیل کالری بالا و خواب شبانه فرصتی برای سوزانده شدن آنها وجود ندارد.



8876246
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است