استانی 16:45 - 02 مرداد 1393
حجت الاسلام رفیعی:
قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: حضور گسترده امت اسلام در راهپیمایی روز قدس موجب انزوای رژیم اشغالکر قدس و همچنین استکبار جهانی خواهد شد و ناراحتی دشمنان اسلام را در پی خواهد داشت.

حضور گسترده امت اسلام در روز قدس موجب انزوای رژیم اشغالگر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعداز ظهر پنج شنبه در مراسمی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و در جمع نمازگزاران برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در غزه اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه شهید شدند و طبق آمار‌ها در هر ساعت یک کودک در غزه کشته می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی، اضافه کرد: جنایات و وحشیگری‌های رژیم اشغالگر قدس به گونه‌ای شده که صدای کسانی که خودشان در جنگ و خونریزی دستی بر آتش دارند را در آورده و حتی سازمان ملل و برخی از کشورهای منطقه همانند عربستان و ترکیه نیز در قبال این حملات موضع گرفته‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مسئله فلسطین و قدس شریف را امام راحل با تفکر ناب خود زنده نگه داشتند و جا دارد تا همه ملت‌های آزاده دنیا و همچنین مردم مسلمان ایران اسلامی در روز قدس با حضور گسترده خود، جنایات صهیونیست‌ها را محکوم و از مردم بی‌دفاع غزه حمایت کنند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده امت اسلام در راهپیمایی روز قدس موجب انزوای رژیم اشغالکر قدس و همچنین استکبار جهانی خواهد شد و ناراحتی دشمنان اسلام را در پی خواهد داشت.

بخل، ریشه بسیاری از صفات زشت دیگر است

حجت الاسلام رفیعی، در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه صفت مذموم بخل اظهار داشت: کسی که بخل می‌ورزد در واقع ضررش به خودش بر می‌گردد و در روایات نیز آمده که با فرد بخیل هم نشین نشوید.

وی بخل ورزیدن را ریشه بسیاری از صفات زشت دیگر عنوان کرد و ابراز داشت: در روایتی داریم که مومن بخیل محبوب‌ترین فرد در نزد شیطان است چرا که این بخل در ‌نهایت موجب بی‌ایمانی او می‌شود و گناهکار سخاوتمند در پیش شیطان جایگاهی ندارد چرا که ممکن است همین سخاوت او موجب هدایتش شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به ابعاد مختلف بخل گفت: بخل ممکن است مالی باشد اما برخی‌ها وقتی می‌توانند کاری کنند از انجام آن سر باز می‌زنند که این هم به نوعی بخل به شمار می‌رود.

وی افزود: به عنوان نمونه کسانی می‌توانند در رای گیری شرکت کنند اما پای صندوق رای نمی‌روند در حالی که باید به این مسئله توجه کرد که برای ایجاد و حفظ نظام اسلامی خون‌های بسیاری از شهدا بر زمین ریخته شده و همین رأی دادن می‌تواند ضامن بقای نظام باشد که برخی‌ها در این زمینه بخل می‌و‌رزند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: حضور در راهپیمایی روز قدس برای حمایت از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین هم نمونه دیگری است که برخی از افراد در این راهپیمایی حاضر نمی‌شوند و به نوعی بخل می‌ورزند و کوتاهی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه گفت: در این آیه خطاب به پیامبر اکرم(ص) آمده هر کس برای رضای خدا ۵ کار را انجام دهد برای او صواب می‌نویسند که این ۵ کار شامل تحمل تشنگی، سختی کشیدن، گرسنگی، هر قدمی برای ناراحت شدن کافران برداشته شود و تیری که به آن‌ها اصابت کند می‌باشد.

 


4317411
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است