استانی 18:14 - 23 تیر 1393
استاندار بوشهر عنوان‌ کرد
استاندار بوشهر گفت: برای ارتقای وضعیت پذیرش دانشجویان در کنکور سراسری باید بنیه علمی دانش‌آموزان تقویت شود که این مهم با برگزاری کلاس‌های تقویتی کنکور در مدارس دولتی آغاز شده‌ است.

ارتقای بنیه علمی دانش آموزان بوشهری با برگزاری کلاس‌های کنکور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت: وضعیت استان بوشهر از لحاظ پذیرش دانشگاه‌های ملی بسیار نامطلوب بوده و نیازمند آن است که برای ارتقای این جایگاه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت پذیرش دانشجویان در کنکور سراسری باید بنیه علمی دانش‌آموزان تقویت شود که این مهم با برگزاری کلاس‌های تقویتی کنکور در مدارس دولتی آغاز شده‌ است و انتظار می‌رود با تداوم آن به نتایج درخشانی دست پیدا کنیم.

سالاری ابراز داشت: برای کلاس‌های تقویتی کنکور اولویت با مدرسان استان باشد و اگر نارسایی‌هایی در این زمینه وجود داشت باید بررسی و به نحو مطلوب برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده قبولی در کنکور سراسری‌ براساس معدل سال سوم متوسطه است، تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان سوم دبیرستانی توجه بیشتری داشته باشد تا بتوانیم زمینه قبولی آنان را در کنکور سراسری فراهم کرد و رتبه کنکور استان بوشهر را بهبود ببخشیم.

سالاری یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبار لازم برای برگزاری کلاس‌های کنکور را نمی‌توان از محل اعتبارات دولتی تأمین‌کرد لازم است در این بخش از کمک‌های مردمی، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف بهره ‌برد.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه ریاضیات در بوشهر گفت: اثرات راه‌اندازی خانه ریاضیات بوشهر در بلندمدت مشخص می‌شود و در تلاش هستیم خانه فیزیک و شیمی نیز در استان بوشهر راه‌اندازی شود تا جایگاه علمی استان بوشهر ارتقا یابد.

وی با تأکید بر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان بوشهر، تصریح‌کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خانه فیزیک با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد می‌شود که برای این منظور نیروگاه اتمی بوشهر یک مؤسسه احداث می‌کند.


4238791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است