اجتماعی 13:02 - 01 مهر 1399
معاون رئیس جمهور از مهارت آموزی ۱۰۰۰ دانشجوی دختر تا امروز با اجرای رویداد کمند برای "کار، مهارت و نوآوری" دانشجویان دختر، در دانشگاه های مختلف کشور خبر داد.

مهارت آموزی به دانشجویان دختر در ترم آخر دانشگاه

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در آئین تجلیل از برگزیدگان رویداد کمند که در سالن همایش‌های دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه هزار دانشجو در طرح کمند مهارت‌های لازم برای کارآفرینی را فراگرفتند، گفت: رویداد کمند فرصتی ایجاد کرده تا دختران دانشجو در سال آخر تحصیل خود در کنار رشته تحصیلی، یک مهارت کاربردی را نیز فرابگیرند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در این رویداد علاوه بر مهارت‌های مربوط به زندگی، مهارت‌های مربوط به اشتغال و خلاقیت آموزش داده می‌شود و دولت طی ۷ سال گذشته حمایت‌های زیادی در این بخش داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نوین بسیاری با محوریت زنان شکل گرفته است، عنوان کرد: یکی از سیاست‌هایی که در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است کاربردی شدن دانش و مهارت دانشجویان است.

ابتکار با اشاره به اینکه دانشجویان در سال‌های آخر تحصیل باید یک مهارت را فراگرفته باشند، مطرح کرد: این رویداد با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونا توانسته است عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته و بازخورد مطلوبی داشته باشد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه بهبود شرایط زندگی دانشجویان، بهبود آینده جامعه است، تصریح کرد: این رویداد یک کار مستمر است و باید به صورت یک رویه برای دانشگاه‌ها شکل بگیرد تا بتوانند از این الگوی ضروری در آینده استفاده کنند.

وی افزود: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم از ایده، الگو و خلاقیت‌های مهارتی و کارآفرینی دختران دانشجو حمایت می‌کند و اجرای این طرح در وضعیت تحریم و شرایط سخت اقتصادی یک اقدام مفید و کاربردی است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: این رویداد می‌تواند از فرصت بازاریابی‌های شبکه‌ای در فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

رویداد کمند ویژه دانشجویان دختر منطقه ۴ کشور و با حضور دانشگاه‌هایی از قم، قزوین، مرکزی و همدان در بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع‌دستی، تولیدات غذایی و خوراکی، طراحی و دوخت پارچه و لباس و محیط‌ زیست برگزار و از برگزیدگان بخش‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

همچنین ابراهیم عبدی پور ریاست دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود بر امام شهیدان و ایثارگران و رزمندگان بیان کرد: کار، فی نفسه ارزش است. کار اگر همراه با نوآوری باشد، موجب رشد و پیشرفت انسان و تعالی جامعه خواهد بود در این راستا، دانشگاه حضرت معصومه در استان قم افتخار میزبانی رویداد ارزشمند "کمند"  یعنی کار، مهارت و نوآوری دختران را دارد که زمینه ساز رواج فرهنگ ابتکار و نوآوری و کارآفرینی در میان دانشجویان عزیز ما است تا بتوانند در رشته خود به ایجاد اشتغال مبادرت ورزند.

وی افزود: ما توانستیم سه برنامه در راستای مهارت افزایی و توانمند سازی طراحی کنیم اولین برنامه در رابطه با مهارت‌های عمومی زندگیست که هر دانشجو در طول چهار سال زندگی بتواند این مهارت ها را کسب کرده و آن‌ها را ارتقا بدهد و دومین برنامه اینست که هر دانشجو در هر رشته تحصیلی بتواند مهارت های لازم تخصصی را به دست بیاورد.

عبدی پور گفت: برنامه سوم اینست که دانشجویان در کنار آموزش و کسب مهارت های لازم، یک سری فنون دیگر اعم از مهارت های عمومی برای اشتغال را کسب کنند. مثلا زبان تخصصی و رایانه که افراد را به صورت جانبی توانمند می سازد تا اگر نتوانست در عرصه رشته خود موفق شود با سایر مهارت ها بتواند کسب درآمد کند.

انتهای پیام


10728556
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است