استانی 13:53 - 08 آذر 1399
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان:
ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی حتی در ایام تعطیلات کرونایی تعطیل شدنی نیست، گفت: حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های طبیعی وظیفه ذاتی و اصلی ماست و تعطیل بردار نیست.

حفاظت از منابع طبیعی تعطیل‌بردار نیست

اسفندیار خزائی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی از مهمترین مسائل حیاتی جامعه است، اظهار کرد: در ایام تعطیلات کرونایی نیز یگان حفاظت منابع طبیعی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و با گشت‌زنی و برقراری کشیک از این نعمات الهی محافظت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌ها نقش فزاینده‌ای در حفاظت آب و خاک، منابع آبی، پوشش گیاهی، تنوع زیستی و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی و … دارند، تصریح کرد: منابع طبیعی یک نعمت الهی است و برای آیندگان باید حفظ شود و همه آحاد مردم باید از آن مواظبت کنند.

خزائی افزود: هر فرد به لحاظ وظیفه اجتماعی، اسلامی و انسانی مسئولیت دارد که به محیط زیست ومنابع طبیعی کمک کند تا از این طریق بتوانیم به توسعه پایدار دست یابیم و جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به شرایط به‌وجود آمده در کشور درباره شیوع بیماری کرونا، یادآور شد: حفاظت از اراضی ملی مهمترین وظیفه منابع طبیعی است که این هدف مهم با توجه به شیوع بیماری هم تعطیلی ندارد.

وی اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید در جامعه نهادینه شده و  طوری برنامه‌ریزی شود که حتی در ایام تعطیلات کرونایی افراد سودجو نتوانند به عرصه‌های منابع طبیعی دست‌اندازی کنند و در این ایام با افراد خاطی با هماهنگی مراجع قضایی و قاضی کشیک برخورد جدی صورت گیرد.

خزائی تصریح کرد: پوشیدن لباس فرم و متحدالشکل برای تمامی نیروهای حفاظتی، ایجاد انگیزه و تشویق برای همکاران پر تلاش در امر حفاظت، برقراری نظم و انضباط و آموزش نیروهای حفاظتی از موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، وی در پایان تأکید کرد: گشت‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان ها به صورت شبانه روزی در تمامی عرصه های منابع طبیعی و مناطق بحرانی استان در حال گشت زنی و حفاظت از اراضی ملی هستند و سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه آتش سوزی ها، تصرفات و ... است.

انتهای پیام


10830727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است