استانی 10:06 - 08 مهر 1399
در صورت عدم استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی؛
ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم باید منتظر پیک‌های بعدی کرونا در اردبیل باشیم و پیک‌های بعدی اقتصاد، کسب و کار و درآمد مردم را متاثر خواهد کرد.

منتظر پیک بعدی کرونا باشیم

مسعود امامی یگانه با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: ما از اوایل اسفندماه که بیماری کرونا مطرح شد، ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و دستگاه‌های مرتبط همزمان با استان در شهرستان اردبیل تشکیل و جلسات آن به صورت مرتب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردبیل تاکنون 16 مورد رزمایش در این خصوص برگزار شده است، افزود: اکیپ‌های مشترک سازمان صمت، مرکز بهداشت، اماکن و اتاق اصناف در داخل شهر حضور یافتند و نظارت‌هایی بر کسبه از طریق اتحادیه‌ها و اتاق اصناف انجام گرفته است.

امامی با بیان اینکه  بالای 500 مورد پلمپ اماکن داشتیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، ادامه داد: با همکاری پلیس‌راه و نیروی انتظامی محدودیت‌های شهرستانی نیز انجام شده است.

فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر روزانه 30 اکیپ در سطح شهر بر بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای نظارت دارند.

وی به استفاده 100 درصدی مردم از ماسک در فضاهای عمومی تاکید کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی، 85 درصد بوده است.

فرماندار اردبیل ادامه داد: هرگونه ارائه خدمات توسط ادارات، حمل و نقل عمومی، پلیس+10، دفاتر پیشخوان و بانک‌ها صرفا برای افرادی صورت می‌گیرد که از ماسک استفاده می‌کنند.

امامی یگانه تاکید کرد: بازدید از تمامی اصناف انجام شده و در کنار آن از 615 مدرسه بازدید شده و بر اساس این بازدیدها گزارش‌هایی که دریافت کردیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس را بالای 80 درصد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نظارت در فصل پاییز تشدید می‌شود و باید با افزایش آموزش‌ها به مردم، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی را به حداکثر برسانیم، گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی اکثر ابتلاها از میهمانی‌ها و دورهمی‌ها است و در این راستا از مردم می‌خواهیم همه رعایت کنند؛ چراکه تا زمانیکه همه رعایت نکنند زنجیره شیوع این بیماری قطع نخواهد شد.

فرماندار اردبیل گفت: اگر رعایت نکنیم باید منتظر پیک‌های بعدی باشیم و پیک‌های بعدی اقتصاد و کسب و کار و درآمد مردم را متاثر خواهد کرد.

انتهای پیام


10739415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است