گوناگون 09:14 - 29 فروردین 1394
«فاز نخست پروژه نمایشگاه بین‌المللی شهر‌آفتاب در نیمه اول سال‌جاری به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.» این خبری بود که ۲تن از اعضای شورای شهر تهران و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پس از بازدید از این پروژه بزرگ اعلام کردند و گفتند که این پروژه انصافا کار تمیز و خوبی از آب درآمده است و بهره‌برداری از آن می‌تواند به کاهش با ترافیکی پایتخت کمک کند.

 مهدی چمران، احمد دنیامالی و علیرضا جاوید به همراه احمدی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و دیگر مسئولان شهر‌آفتاب از فضای سرپوشیده، تاسیسات فنی، فضای سبز و سایر قسمت‌های این پروژه دیدن کردند تا در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آن قرار بگیرند.

پس از این بازدید، رئیس شورای شهر تهران با قدردانی از فعالیت صورت گرفته، به موضوعاتی در رابطه با دسترسی به شهر آفتاب اشاره کرد. مهدی چمران گفت: «راه‌های دسترسی به فضای این نمایشگاه باید تسهیل شود و راه دسترسی از طریق انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) برای آن ایجاد شود. ضمن اینکه مسیری از جاده ساوه برای نمایشگاه کاملا ضروری به‌نظر می‌رسد.» چمران البته از اینکه در این طرح پارکینگ‌ها به‌صورت غیرمتمرکز لحاظ شده است ابراز خرسندی کرد. وی پیشنهاد دیگری هم برای طراحان مشاور پروژه داشت و اینکه فروشگاه بزرگی که مسافران بزرگراه نیز به آن دسترسی داشته باشند، احداث شود. به‌نظر وی ساخت فروشگاه در مسیر تردد سبب زنده بودن دائمی فضای نمایشگاه می‌شود.

  • پروژه‌ای با تمام زیر‌ساخت‌ها

رئیس شورای شهر تهران همچنین جزئیاتی را در رابطه با ساخت پروژه شهر آفتاب اعلام کرد. به‌گفته وی در ابتدای احداث پروژه شهر‌آفتاب رایزنی‌هایی با سرمایه‌گذار خارجی شد و پس از طی مراحل قانونی و اداری، سرمایه‌گذار به‌دلیل تحمیل تحریم‌ها از ادامه کار انصراف داده و در نهایت شورای شهر، شهرداری را موظف کرد که در این زمینه ورود کند و سرانجام سرمایه‌گذار داخلی کار را به‌دست گرفت. چمران این موارد را دلیل تأخیرهای پی‌درپی در بهره‌برداری از پروژه شهر‌آفتاب دانست. وی تأکید کرد که این پروژه کار سنگینی است و نمی‌شد به‌راحتی چند سوله بسازند و باید همه زیرساخت‌ها تأمین و پیش‌بینی می‌شد؛ از سوی دیگر نیز تأمین اعتبار مسئله بسیار مهمی بود.

  • پیشنهاد مسیری برای پایان‌هفته‌ها

احمد دنیامالی، دیگر عضو شورای شهر تهران هم پس از بازدید به طرح دیدگاه‌های خود پرداخت. وی گفت: «با وجود محدودیت‌های سنگین در حوزه منابع، کار ارزشمندی در نمایشگاه بین‌المللی شهر‌آفتاب صورت پذیرفته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.» رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به بارترافیکی آزاد راه تهران- قم که با افتتاح نمایشگاه می‌تواند همزمان با روزهای پایانی هفته در مسیر بهشت زهرا(س) تردد به نمایشگاه را با مشکل مواجه کند، تأکید کرد: با انتقال عوارضی باید به‌دنبال ایجاد محوری به سمت نمایشگاه باشیم که این مسیر می‌تواند انتهای اتوبان امام علی باشد.

وی همچنین درنظر گرفتن ظرفیت پارکینگ را در ساخت مجموعه بسیار مهم دانست. به‌نظر وی اگر در زمان اوج 100هزار نفر بازدیدکننده از این مجموعه وجود داشته باشد تعداد پارکینگ‌های موجود کم است و با توجه به اضافه شدن 200هکتار دیگر به این مجموعه باید تعداد پارکینگ‌ها را افزایش داد.

  • نمایشگاه مطبوعات امسال در شهر‌آفتاب

شهر‌آفتاب در زمینی به مساحت 138هکتار در نزدیکی حرم مطهر امام خمینی‌(ره) و فرودگاه امام خمینی قرار دارد که بزرگراه خلیج‌فارس، مسیر غربی بزرگراه آیت‌الله سعیدی و مترو پرند مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی این پروژه را فراهم می‌کنند. این مجموعه بیش از 120هزار مترمربع فضای نمایشگاهی دارد و از 4بخش اصلی نمایشگاه‌ها، مرکز تجارت، مرکز اقامتی و بخش خدمات و پشتیبانی تشکیل شده است. به‌عبارت دیگر این نمایشگاه در فاز نخست دارای یک تالار اصلی به مساحت 8هزار مترمربع، ساختمان 3قلوی نمایشگاهی سرپوشیده به مساحت 25هزار مترمربع، 2فضای روباز نمایشگاه بـه مسـاحـت 24هزار مترمربع، فضاهای اداری، گمرکی و پست‌ به مساحت 7هزار مترمربع، فضاهای خدماتی و تأسیساتی به مساحت 3هزار مترمربع به علاوه 2پارکینگ روباز است. هم‌اکنون سالن مسقف فاز نخست به همراه تأسیسات گرم و سرد به مساحت 40هزار مترمربع به پایان رسیده است. مسئولان اظهار امیدواری می‌کنند که با راه‌اندازی فاز نخست پروژه شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال در شهر‌آفتاب فراهم شود.


6214699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است