اجتماعی 18:21 - 30 اردیبهشت 1398

کمک ۹میلیون تومانی برای رهایی زن سرپرست خانوار زندانی از حکم جلب

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سامانی با اشاره به کمک ۹ میلیون تومانی کمیته امداد برای جلب رضایت شاکی پرونده بانوی سرپرست خانوار که به علت زندانی بودن همسرش تحت حمایت این نهاد است، گفت: این بانوی سرپرست خانوار با تهیه دسته چک بانکی، یک فقره چک به یکی از شاکیان پرونده همسر خود ارائه داده و در زمان پرداخت بدهی با عدم نقدینگی مواجه شد.

وی افزود: شاکی پرونده این بانوی سرپرست خانوار، حکم جلب وی را از مبادی قضائی دریافت کرده بود که با اطلاع کمیته امداد از این موضوع و پادرمیانی، نسبت به پرداخت بدهی وی، این اقدام منتفی شد.

سامانی با تشکر از همراهی نیکوکاران و مؤسسات خیریه‌ای که این نهاد را در پرداخت بدهی بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد یاری کردند، بیان کرد: شاکی این پرونده نیز پنج میلیون تومان از بدهی خود را بخشید و ۹ میلیون مابقی نیز از محل منابع محلی کمیته امداد، کمک خیران، دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران و گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران با بیان اینکه اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده‌ها است، گفت: این خانواده دارای ۴ فرزند است که بزرگترین فرزند ۱۶ ساله و کوچک‌ترین فرزند ۳ ساله است لذا مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند به خانواده‌ای که سرپرست به علت جرایم غیرعمد در زندان است نسبت به رفع مشکلات خانواده وی در جهت جلوگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده همت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر هم اکنون ۶۰ خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد است، عنوان کرد: این تعداد خانوارها از خانواده‌های زندانیانی هستند که سرپرست خانواده به دلیل جرایم غیر عمدی و مالی در زندان است.

سامانی بیان کرد: خانوارهای زندانی معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد از خدمات مختلف حمایتی این نهاد از جمله تسهیلات اشتغال زایی، وام کارگشایی، جهیزیه، مشاوره و غیره برخوردار می‌شوند.

شایسته ذکر است: برای جلوگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده فرد زندانی و نیز کاهش زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی، کمیته امداد از سال ۱۳۷۵ و بر اساس تصمیم هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه حمایت از خانواده زندانیان را عهده‌دار شده و رسالت حمایت از خانواده‌های افراد زندانی و تحت حمایت قرار دادن آنان را بر دوش گرفته است؛ خانوارهای نیازمند که سرپرست آنان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان هستند تا زمانی که شرایط بازگشت فرد زندانی به خانواده فراهم شود تحت حمایت‌های این نهاد باقی می‌مانند.


10132227
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است