سیاسی 08:00 - 09 خرداد 1394
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
شرایط "سوریه" یک دومینوی پیچیده خطرناک است که باید منتظر تحولات ماه‌های آینده این کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تحولات "سوریه" به صورت پرشتاب در حال رخ دادن است که نگرانی‌ها درباره این کشور را افزایش می‌دهد.


اخیرا تروریست‌های تکفیری "داعش" با یک حمله شهر تاریخی "پالمیرا" را اشغال کرده و کشتار فجیعی را در این شهر به راه انداختند.




آیا




**توپولوژی و دمگرافی "پالمیرا"


"پالمیرا" یا "تدمر" شهری در استان "حمص" و در فاصله 160 کیلومتری شهر "حمص" قرار دارد که با پایتخت "سوریه" 210 کیلومتر فاصله داشته و یک شهر راهبردی به حساب می‌آید.


این شهر از این جهت حائز اهمیت است که از یک سو می‌تواند اتصال تکفیری‌ها را به سه استان اشغالی در شرق "سوریه" و در استان‌های "حسکه"، "دیرالزور" و "رقه" متصل کند و از سوی دیگر فشاری مضاعف را بر "حمص" کوه‌های شمالی "سوریه" که امروز محل درگیری "حزب‌الله" و ارتش "سوریه" با "جبهه النصره" و "داعش" است را ایجاد کنند.




آیا




این تلاش برای این است که تکفیری‌ها و کریدور "آمریکایی- سعودی- ترکی- صهیونیستی" تلاش می‌کند تا با دکترین سرزمین‌های سوخته مسیر مقاومت را با مشکل مواجه کند.





آیا




**زنگ خطر سقوط "دمشق"



اخیرا مطرح شده که حتی تروریست‌های تکفیری 70 کیلومتر جاده "پالمیرا- دمشق" را به تصرف درآوردند که این اتفاق زنگ خطر سقوط "دمشق" را به صدا در می‌آورد.


اگر یک نگاه کلی داشته باشیم فاصله بیش از 200 کیلومتری "پالمیرا- دمشق" 70 کیلومتر آن طی شده و این برای ارتش "سوریه" و "نظام بشار اسد" بسیار خطرناک است.




آیا




**برای مقابله با تروریست‌ها چه تمهیدی باید اندیشیده شود 


امروز در "سوریه" باید مدل سازمان‌دهی شده "حشد الشعبی" (یعنی حضور سیستماتیک و آموزش دیده شده مردم در کنار ارتش پیاده سازی شود تا از پیشروی هر چه بیشتر تروریست‌ها جلوگیری گردد و ضمنا انجام عملیات مردم محور شاه کلید پیروزی در مقابل تروریست‌هاست.




**آیا حزب الله و ارتش سوریه مناطق اشغالی را پس می‌گیرند 


سوالی که مطرح می‌شود این که با عملیات موفقیت آمیزی که در "قلمون" انجام شده و به گفته "سیدحسن نصرالله" بیش از 75 درصد کوه‌های "قلمون" آزاد شده آیا "حزب الله" و ارتش "سوریه"می‌توانند باقی مناطق اشغالی را آزاد کنند.




آیا




**سردار دهقان: ارتش سوریه به بازدارندگی رسیده است 


سردار "سرتیپ حسین دهقان" در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در این باره اظهار داشت: اقداماتی که ارتش "سوریه" انجام داده این ارتش را به بازدارندگی رسانده و جریان‌های تکفیری به نیابت از صهیونیست‌ها در "سوریه"، می‌جنگند که هیچ گاه موفق نخواهد شد.


**سردار جزایری: قطعا همه مناطق اشغالی آزاد خواهد شد 


سردار "سرتیپ سید مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این که آیا حزب الله و ارتش "سوریه" مناطق اشغالی را بازپس می‌گیرند عنوان داشت: قطعا تمام مناطق اشغالی در "سوریه" آزاد خواهد شد و نمونه‌هایی در این زمینه انجام شده و روند رو به پیشرفت است.




آیا




**شیخ الاسلام: با وجود توطئه‌های آمریکا همه مناطق "سوریه" آزاد خواهد شد 


"حسین شیخ‌الاسلام" مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: "حزب الله" و ارتش "سوریه" با وجود توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه، همه مناطق اشغالی را آزاد خواهد کرد.


اما تکفیری‌ها که امروز در 4 جبهه "تدمر (پالمیرا)- دمشق"، "قلمون" و "قنیطره"، "درعا" و "ریف دمشق" و "یرموک" در حال جنگ هستند وضعیت خطرناکی را برای پایتخت ایجاد کردند ضمن این که اگر فشار بر منطقه "حمص" و منطقه "قلمون" ایجاد شود قطعا نگرانی‌ها برای "دمشق" بیش از ژیش خواهد بود.




آیا




آیا






آیا




**دمشق سقوط نمی‌کند اما باید مراقب بود 


در مجموع اکنون بسیار دور است که درباره سقوط "دمشق" اظهارنظر کرد؛ اما  تشکیل نیروهای "حشد الشعبی" سیستماتیک و آموزش دیده و توفیق در جبهه "قلمون" و بمباران مواضع "داعش" در "رقه" کار این گروه تروریستی را سخت خواهد کرد و شاه کلید پیروزی بر تروریست‌ها ایجاد عملیات مردم محور خواهد بود.


این که گروه‌های تروریستی "داعش" و "جبهه النصره" دست نشانده غرب هستند بر هیچ کس پوشیده نیست؛ زیرا "ابومحمد جولانی" سرکرده گروه تروریستی "جبهه النصره" گفت: این گروه برای جنگ با آمریکا و غرب ماموریت ندارد و ماموریت ما مقابله با ارتش "سوریه" و هم ییمانانش به ویژه حزب الله است.






آیا








**هدف "ترکیه"، "قطر" و "عربستان" چیست؟


"ترکیه"، "قطر" و "عربستان" هم تلاش می‌کنند تا به هر نحوی با ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع "سوریه" را تحت فشار قرار دهند که البته با همه این تفاسیر "دمشق" بشار اسد و ملت "سوریه" با وجود تحولات جدید شکست نخواهند خورد.


"حسن هانی‌زاده" کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: "اردوغان" به دنبال احیای امپراطوری عثمانی است و چشم طمع به سرزمین "سوریه" دارد.


شرایط "سوریه" یک دومینوی پیچیده و خطرناکی است که باید منتظر تحولات آینده این کشور باشیم. 


گزارش: محمد زرچینی


انتهای پیام/

6467281
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است