گوناگون 07:30 - 08 شهریور 1394
عباس ثابتی‌راد:بزرگ‌ترین دهکده سلامت هسته‌ای خاورمیانه با استفاده از دانش هسته‌ای و بـه‌کـارگیری‌شیوه‌هـای‌درمـانـی پروتون‌درمانی و گامانایف در بوستان ولایت احداث خواهد شد.

با احداث این دهکده سلامت، بوستان ولایت به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب سلامت خاورمیانه لقب خواهد گرفت.مشاور ویژه شهردار تهران در امور زیر ساخت شهری با اشاره به اینکه این دهکده میزبان فعالیت‌های پزشکی بزرگ و عمل‌های جراحی پیچیده و تخصصی در کشور خواهد بود، به همشهری گفت: استفاده از فناوری روز در تجهیز این بیمارستان از یک‌سو و به‌کارگیری دانش هسته‌ای در فرایند پزشکی و درمانی، بوستان ولایت را به‌عنوان یک مجموعه بی‌نظیر و بسیار بزرگ برای کشور، منطقه و حتی فرامنطقه‌ای بدل خواهد کرد.

سید مازیار حسینی گفت: براساس تفاهمی که بین شهردار تهران، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور صورت گرفته، احداث یک بیمارستان هزار تخت‌خوابی فوق تخصصی و بسیار پیشرفته در مجموعه بوستان ولایت در دستور کار قرار گرفته و همزمان کار احداث مجموعه‌های باغ شهری حاشیه این بیمارستان نیز در مرحله ایده‌پردازی و طراحی است.

حسینی با اشاره به استفاده از تکنولوژی روزآمد در این مجموعه بیمارستانی از پروتون‌درمانی به‌عنوان یک شیوه درمانی جدید در مجموعه بیمارستانی بوستان ولایت خبر داد و گفت: شیوه درمانی با استفاده از تکنولوژی گامانایف نیز در این مجموعه تخصصی مورد نظر است.

همچنین اعمال جراحی بسیار پیشرفته که تنها با استفاده از دانش هسته‌ای امکان اجرا دارد، در دهکده سلامت بوستان ولایت به اجرا درخواهد آمد. به گفته مشاور شهردار تهران، این توافق سه‌جانبه باعث شکل‌گیری یک دهکده سلامت بسیار پیشرفته خواهد شد که این مجموعه نه‌تنها برای تهران و کشور بلکه برای کل منطقه نیز امکان خدمات‌رسانی خواهد داشت و قطب جدیدی در عرصه پزشکی کل منطقه با راه‌اندازی این دهکده در جنوب تهران شکل خواهد گرفت تا سطح بالاتری از خدمات پزشکی را بتواند عرضه کند. حسینی در ادامه افزود:

داشتن چنین تجهیزاتی برای پزشکان ما نیز دارای اهمیت است چرا که می‌توانند دانش و توانایی‌های خود را در سطح بسیار بالایی ارائه کنند و الگویی باشند برای توسعه دانش پزشکی در دنیا. وی با اشاره به اینکه در دهکده سلامت تنها خدمات کلینیکی عرضه نخواهد شد، افزود: این دهکده به‌گونه‌ای طراحی خواهد شد تا بتواند برای بعد از فرایند درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. امکانات اسکان و هتل بسیار خوبی برای این مجموعه درنظر گرفته شده است.

همچنین استفاده از فضای سبز و توسعه‌یافته می‌تواند این دهکده سلامت را به مکانی ویژه تبدیل کند. در واقع در این مجموعه بیمارستانی خواهیم داشت که 300هکتار باغ داشته و این حجم از فضای سبز برای یک مجموعه درمانی بسیار بی‌نظیر است. حسینی با اشاره به حداکثر سطح اشغال 15درصد برای احداث بنا در این مجموعه گفت: کل فضایی که برای مستحدثات و ساختمان‌ها به‌کار خواهد رفت و کل سطح اشغال در این مجموعه 15درصد خواهد بود و 85درصد مابقی به فضای باز و بوستانی اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، تلاش بر این است که این مجموعه بی‌نظیر 300هکتاری در جنوب پایتخت با توسعه فضای سبز به عرصه بی‌دفاع شهری تبدیل نشود. وی برای رفع این دغدغه از همکاری با پردیس کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد و افزود: این دانشگاه کار مطالعاتی این مجموعه را حتی برای کاشت گونه‌های گیاهی مرتبط با توجه به مصرف آب و پایایی در دست گرفته است. قرار است حتی در مورد کاشت گونه‌های گیاهی منطبق با اقلیم اینجا نیز مطالعات صورت گیرد.

حسینی تصریح کرد: واقعیت اینکه این 300هکتار آخرین شانس برای شهر تهران است و شاید این فرصت تا سال‌های زیادی دیگر تکرار نشود. بنابراین باید با حساسیت ویژه و حساب‌شده در مورد آن برنامه‌ریزی کنیم. وی اظهار داشت: مراکز درمانی در جنوب شهر کم است. خوشبختانه این مجموعه در جنوب شهر است و احداث یک بیمارستان فوق تخصصی خاص در این منطقه یک فرصت است. علاوه بر اینکه به مردم جنوب شهر می‌تواند خدمات‌رسانی کند، به مردم کشور و حتی منطقه نیز می‌تواند خدمات‌رسانی کند.

به هر حال استفاده از دانش هسته‌ای می‌تواند موقعیت ممتازی را برای کشور ایجاد کند. امیدوارم دهکده سلامت تأثیر خیلی خوبی در قدرت و استحکام بین‌المللی ایران عزیزمان داشته باشد. وی در پایان گفت: این بیمارستان با چنین سطحی از امکانات قطب توریسم سلامت خواهد بود. ما در بخش‌های دیگری احداث تالار شهر را خواهیم داشت و همچنین بنایی فرهنگی با محوریت فرهنگ مهدویت در این مجموعه احداث خواهد شد.

  • طرحی نو برای آشتی با طبیعت

زندگی آپارتمان‌نشینی شهروندان را از طبیعت دور کرده است. از خانه‌های ویلایی و باغچه‌ها دیگر خبری نیست. از طرفی علاقه شهروندان به طبیعت هر روز بیشتر شده است. به گفته حسینی هم‌اکنون طرحی در برخی شهرهای دنیا در حال اجراست که به نوعی آشتی مردم با طبیعت را رقم زده است.

شهرداری‌ها فضایی را در اختیار مردم قرار می‌دهند برای کشاورزی و کاشت سبزیجات، بدون اینکه مالکیت در اختیار کسی گذاشته شود. شهروندان در اوقات فراغت می‌توانند به کشت و کار در عرصه‌های عمومی بپردازند. مشاور ویژه شهردار تهران در امور زیرساخت‌های شهری می گوید: در واقع این طرح یکی از طرح‌های مورد بررسی‌است تا هم باعث آشتی مردم با طبیعت و زندگی آمیخته با طبیعت شود و هم باعث رونق و زنده نگه داشتن فضای موجود شود.


6977157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است