استانی 12:59 - 03 اردیبهشت 1397
رئیس نظام صنفی رایانه استان ایلام گفت: یکی از مشکلات فعالان این حوزه در بخش امور مالیاتی و تأمین اجتماعی اجرا نکردن قانون است.

انتقاد رئیس نظام صنفی رایانه ایلام از اجرا نکردن قانون

به گزارش ایسنا، «صادق صفربیگی» در نخستین نشست فعالان حوزه فناوری اطلاعات با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار کرد: بخش خصوصی نشان داده است که به خوبی قادر به ایجاد اشتغال پایدار در حوزه فناوری اطلاعات است و تاکنون نیز با وجود ناملایمات بسیار، برای حدود 1000 نفر در استان شغل ایجاد شده است .

رئیس نظام صنفی رایانه استان ایلام با بیان این‌که یکی از مشکلات فعالان این حوزه در بخش امور مالیاتی و تأمین اجتماعی است، تصریح کرد: ما در این دو حوزه اجرای قانون و مقررات را خواستار هستیم و چیزی فراتر یا کمتر از قانون نمی‌خواهیم.

صفربیگی تصریح کرد: کارآفرینان و خالقان کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات به تسهیلات و کمک‌های دولتی نیاز ندارند و چنانچه دستگاه‌های دولتی مطالبات شرکت‌های این حوزه را پرداخت کنند به خوبی می‌توانند به توسعه و بهبود فضای حوزه کسب و کار کمک کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به وجود تعداد پرشمار فارغ‌التحصیلان علوم کامپیتوری در استان نظام صنفی رایانه چند سالی است طرحی را در دست دارد که با اجرای دوره های آموزشی و مهارتی برای کارجویان این حوزه به ایجاد اشتغال بپردازد ولی متاسفانه تا کنون بر زمین مانده است .

رئیس نظام صنفی رایانه استان خاطرنشان کرد: درخواست جمعی ما این است که در کارگروه‌های اقتصادی استان از جمله کارگروه اشتغال، ستاد اقتصاد مقاومتی و شوراهای حل اختلاف مالیاتی نمایندگان بخش خصوصی نیز حضور داشته باشند .

رئیس سازمان صنف رایانه استان ایلام گفت: تدوین سند زیست بوم فناوری ایلام که مورد تأکید وزیر محترم ارتباطات نیز است، اقدام مهمی در جهت توسعه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای روبه رشد این بخش است و چون در نهایت ایجاد مشاغل و کسب و کارهای این بخش توسط بخش خصوصی انجام می‌شود بنابراین ضرورت دارد که بخش خصوصی و نمایندگان آن در طراحی، تدوین و تهیه این سند بسیار مهم مشارکت لازم را داشته باشد .

صفربیگی فراهم شدن زمینه استقرار شرکت‌های فعال فناوری اطلاعات در پارک علم و فناوری استان و حمایت از ایده‌ها و پروژه‌های این شرکت‌ها را خواستار شد .

به گزارش ایسنا، دکتر «ایوب درویشی» نیز اظهار کرد: در حوزه معاونت اقتصادی تصمیم گرفته شد که ارتباط مستقیم با فعالان و تشکل‌های صنفی رسمی و غیررسمی برقرار شود و یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها بخش فناوری اطلاعات و آی تی است.

وی با بیان این‌که  وجود شمار فراوان فارغ‌التحصیلان حوزه فناوری اطلاعات فرصت فوق‌العاده‌ای برای توسعه شغل و کسب و کار در این عرصه است، تصریح کرد: رونق کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند به رونق در سایر حوزه‌ها از جمله گردشگری، صنعت، کشاورزی و .... کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تأکید بر بررسی همه مسائل و مشکلات حوزه کسب و کار آی تی در استان ادامه داد: ما به‌دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که چگونه می‌توانیم در حوزه‌ی I.T  و I.C.T  اشتغال ایجاد کنیم و رونق اقتصادی و کسب و کار در این حوزه صورت گیرد.

درویشی  تصریح کرد: بخش فناوری اطلاعات، I.T و I.C.T  برای فعالیت در حوزه اقتصادی و رونق کسب و کار و اشتغال بسیار پر ظرفیت است  و به‌دنبال ایجاد یک نقشه راه و برنامه‌ریزی مدون برای فعال کردن جوانان و نخبگان این حوزه و گسترش ایده‌های ثروث‌ساز هستیم که می‌توانیم در این حوزه از شتاب‌دهنده‌ها برای حضور در استان و استفاده از تجربیات استان‌های دیگر اقدام کنیم.

  درویشی با تأکید بر این‌که امسال اعتبارات خوبی برای کمک به پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در نظرگرفته شده است، گفت: به سرعت باید به دنبال تدوین سند جامع در این حوزه و استفاده از حمایت‌های دولتی و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان هستیم، چون یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خصوصاً در بخش فناوری اطلاعات است.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته فناوری اطلاعات افزود: برای نتیجه گرفتن از فعالیت‌هایی که در این حوزه  انجام می‌شود باید این کمیته به صورت مستمر برگزار شود و پیگیری‌های لازم در این حوزه صورت گیرد .

معاون استاندار ایلام یادآور شد: تلاش ما این است که با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات سند زیست بوم کسب و کار استان در این حوزه اقدام کنیم. 

انتهای پیام


9755272
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است