سیاسی 07:20 - 06 مرداد 1394
سیدمحمد حسینی با بیان اینکه تردیدی وجود ندارد که در انتخابات مجلس هماهنگی کامل میان اصول‌گرایان را شاهد خواهیم بود گفت: بعید است اصلاح‌طلبان میدان‌دار انتخابات مجلس باشند.

بعید است اصلاح‌طلبان میدان‌دار انتخابات مجلس باشند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سیدمحمد حسینی عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لزوم وحدت اصول‌گرایان و احتمال بازگشت فتنه‌گران به مجلس آینده، اظهار داشت: از سال 82 به مدت یک دهه انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی با پیروزی اصول‌گرایان همراه بود و حتی در سال 84 علیرغم تفرقه و تعدد کاندیداهای اصول‌گرایان در مرحله اول، جریان اصول‌گرا در دور دوم از یک کاندیدا حمایت کرد و پیروز شد.

 

وی ادامه داد: ما یک دهه شاهد پیروزی اصول‌گرایان بوده‌ایم و فقط در انتخابات سال 1392 اصول‌گرایان پیروز نشدند که این مسئله آسیب‌شناسی و بلافاصله جلسات متعددی برای این منظور برگزار شد و دلیل عمده این موضوع به اختلافات ایجاد شده در میان طیف‌های مختلف اصول‌گرا باز می‌گشت، چراکه آنها یکدیگر را تضعیف کردند و در نتیجه رقیب اصول‌گرایان توانست، موفق شود.

 

عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا افزود: در حقیقت قدرت، توان و پایگاه اجتماعی رقیب اصول‌گرایان منجر به پیروزی آنها نشد، بلکه تفرقه میان اصول‌گرایان موجب شد که رقیب آنها به پیروزی دست یابد و هم‌اکنون نیز اصول‌گرایان به این موضوع و آسیب پی برده‌ و جلسات فراوانی در این زمینه برگزار شده است.

 

حسینی با بیان اینکه تردیدی وجود ندارد که ما در انتخابات مجلس هماهنگی کامل میان اصول‌گرایان را شاهد خواهیم بود، گفت: اگر هم هماهنگی میان اصول‌گرایان صددرصد نباشد، شاهد ائتلاف حداکثری این جریان خواهیم بود. برخی افراد و جریان‌های اصول‌گرا تصور می‌کنند اگر با دولت و گروه‌های غیراصول‌گرا همراهی کنند، به نفع آنهاست، اما این تفکر نادرست است و خود آنها از این رویکرد احتمالی آسیب خواهند دید، چرا که مردم علاقمند هستند مواضع گروه‌ها و افراد شفاف و روشن باشد و این‌گونه نیست که با تغییر موضع، افراد به آنها گرایش پیدا کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه تصور من این است که ما شاهد همگرایی خوبی میان اصول‌گرایان خواهیم بود، اظهار داشت: اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری تفاهم دشوار باشد، در مجلس چنین دشواری وجود ندارد و در بسیاری از شهرستان‌ها همدلی و همراهی میان نیروهای مؤمن، متدین و ولایت‌مدار وجود دارد و امکان رسیدن به کاندیدای واحد یا لیست واحد بسیار زیاد است.

 

این استاد دانشگاه یادآور شد: اینکه اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند شرایط تغییر کرده و آنها می‌توانند مجددا وارد مجلس شورای اسلامی شوند، بیشتر ناشی از القائات خودشان است و با این کار فضاسازی می‌کنند تا پایگاه اجتماعی وسیعی برای خود ایجاد کنند. تا زمانی که اصلاح‌طلبان مرزبندی شفافی با حوادث فتنه 88 نداشته باشند، از نیروهای افراطی که در گذشته به نظام اسلامی لطمه وارد کردند، فاصله نگیرند و در مقابل برخی از کسانی که به خارج از ایران رفتند و در شمار احزاب اصلاح‌طلب بودند، موضع شفاف و روشنی نگیرند، مردم ما نمی‌توانند به آنها اعتماد کنند.

 

حسینی افزود: البته از قدیم این افراد هوادارانی داشته‌اند که در هر شرایطی از آنها حمایت می‌کردند، اما همراه کردن قاطبه مردم با خودشان کار دشواری است؛ به ویژه اینکه در دوره دوم خرداد صرفاً شعار توسعه سیاسی را مطرح می‌کردند و مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم برای آنها اصل نبود و کارنامه افراطی‌گری، تحصن و اعتصاب آنها در مجلس ششم از حافظه مردم پاک نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از این جهت بعید به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات آینده مجلس اکثریت را به دست آورند، ضمن اینکه برخی از نیروهای شناخته شده آنها سوابق نامناسبی دارند و بعید است شورای نگهبان آنها را تأیید صلاحیت کند. در گذشته نیز برخی از این افراد افراطی و رادیکال رد صلاحیت شدند، چرا که دیدگاه‌های خاص خود را داشتند که با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و قانون اساسی تطابق نداشت.

 

وزیر سابق ارشاد با تأکید بر اینکه بعید است اصلاح‌طلبان بتوانند میدان‌دار مجلس آینده باشند، یادآور شد: البته آنها رسانه‌های متعددی در اختیار دارند و رسانه‌های خارجی از آنها حمایت می‌کنند، لذا آنها فضایی ایجاد می‌کنند تا برخی افراد تصور کنند که از پایگاه مردمی گسترده برخوردارند.

 

حسینی درباره برنامه‌های جبهه یکتا درباره وحدت اصول‌گرایان، گفت: قطعاً جبهه یکتا برای اینکه نیروهای متدین و اصول‌گرا در کشور گفتمان و لیست واحد داشته باشند، تلاش خواهد کرد و این‌گونه نیست که یکتا مجموعه‌ای برای اختلاف و تفرقه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: همه افرادی که در جبهه یکتا کار می‌کنند و عضو هیئت مؤسس هستند، از دلسوزان انقلاب محسوب می‌شوند که قطعاً تلاش جدی آنها برای وحدت اصول‌گرایان و رسیدن به لیست واحد است.

 

202

 


6820329
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بابایی کارنامی گفت: اگر تعطیلی دوم کشور شنبه بود حتما مراودات اقتصادی و بین‌المللی بیشتر می‌شد و در رشد و بهره‌وری اتفاقات بهتری می‌افتاد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است