استانی 12:58 - 08 مرداد 1394
در اقدامی جهادی جمعی از کارکنان سدالغدیر ساوه به همراه تنی چند از اعضای سازمان‌های مردم نهاد شهرستان اقدام به پاکسازی محوطه خاکی و آبی سد الغدیر کردند.

پاکسازی سد الغدیر ساوه از زباله‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، در پی انعکاس خبری با عنوان "ایجاد یک زباله‌دانی بزرگ در محدوده سد الغدیر ساوه" که روز شنبه سوم مردادماه امسال روی خروجی خبرگزاری ایسنا منطقه مرکزی قرار گرفت و در آن از وضعیت زیست‌محیطی اطراف سد الغدیر ساوه ابراز نگرانی شده بود، از صبح دیروز شاهد تکاپوی سازمان‌های مردم نهاد و کارکنان سد برای برطرف شدن این مخاطره زیست‌محیطی بودیم.

به گفته مهدی فرقانی‌پور مدیرعامل موسسه مردم نهاد دوستداران و حافظان طبیعت ساوه و زرندیه روز چهارشنبه هفتم مرداد 94 سدالغدیر ساوه شاهد تکاپوی 25 نفر از مدیران، مهندسان، نگهبانان و کارگران امور بهره‌برداری سدالغدیر بود که از حدود هشت و نیم صبح تا یک بعدازظهر در گرمای تابستان به جمع‌آوری زباله‌های پیرامون محوطه خاکی و گروه دیگر نیز با قایق موتوری در محوطه آبی سد به پاکسازی مشغول بودند.

وی افزود: خوشبختانه حجم زباله‌ها نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است.

این دوستدار طبیعت از اقدام مدیریت بهره‌برداری سدالغدیر برای پاکسازی این منطقه تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، پس از درج خبر روز شنبه این خبرگزاری در خصوص، شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان اعلام کرد که محدوده سدالغدیر به دو بخش بیرونی و داخلی تقسیم می‌شود و مدیریت داخلی این سد در حوزه امور نگهداری و بهره‌برداری سد از زیرمجموعه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان است که در این محدوده سطل زباله موجود بوده و به گردشگران در این محدوده کیسه زباله داده می‌شود.

مدیریت زیست محیطی محدوده بیرونی سد در اطراف آن بر عهده محیط زیست است که ماهیانه با کمک پرسنل سد پاکسازی می‌شود. در محدوده تحت نظارت آب منطقه‌ای آلاچیق، سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد و در اطراف سد 60 تابوی شنا ممنوع نصب شده است.

به گفته آب منطقه‌ای استان مرکزی نظارت بر امور مربوط به ممنوعیت شکار در محدوده داخلی سد برعهده این شرکت و محدوده بیرونی بر عهده محیط زیست است. این شرکت تلاش کرده امکانات رفاهی گردشگری در محدوده نظارتی خود ایجاد کند و آمادگی دارد در صورت درخواست و اقدام سازمان‌های مسئول همچون میراث فرهنگی و محیط‌زیست نسبت به ایجاد فضای توریستی گردشگری همکاری کند.

به گزارش ایسنا، فرقانی‌پور در توضیح تکمیلی پیرامون مطالبی که درخصوص انباشت زباله‌ها و سایر مشکلات پیرامون این سد به خبرگزاری ایسنا گفته بود و در قالب خبری روز شنبه در سایت ایسنا مرکزی انعکاس یافته بود، افزود: منظور حافظان طبیعت از مشکلات در این منطقه مربوط به بخش های عمومی و گردشگری سد است که فاقد زیر ساخت‌های رفاهی و آسایشی نظیر توالت، آلاچیق، سطل زباله و.... برای عموم مردم است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در محوطه داخلی سد می‌گذرد با توجه به ملاحظات امنیتی موجود، توسط افراد عادی نه قابل مشاهده است و نه ارتباطی به حافظان طبیعت دارد. هر فرد عادی برای رفتن به محوطه داخلی باید از طریق یک مرجع معتبر نامه‌نگاری کرده و پس از طی مراحل مختلف مجوز بگیرد.

انتهای پیام


6835396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است