بین‌الملل 18:23 - 08 شهریور 1393
کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به وضعیت بحرانی ناشی ازدرگیری های نظامی در شرق اوکراین بر لزوم تامین نیازهای بشردوستانه و ارسال سریع کمک های اهدایی به مردم نیازمند در لوهانسک تاکید کرد.

تاکید صلیب سرخ بر نیاز شدید مردم لوهانسک به کمک های بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در کی یف، بنا بر گزارش کارکنان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از بمباران پیاپی مناطق مسکونی در لوهانسک، این حملات جان غیرنظامیان از جمله کسانی که کارهای بشردوستانه انجام می‌دهند، تهدید می‌کند.

در همین رابطه "لوران کوربا" رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در اروپا و آسیای مرکزی گفت: خطوط تلفن و دیگر امکانات ارتباطی در لوهانسک از کار افتاده است. بنابراین برقراری ارتباط با گروهمان که اکنون برای چند روزی است آنجا هستند دشوار شده است. شکی نیست که مردم آنجا به کمک نیاز دارند. همچنین موجودی مواد غذایی و درمانی اندک و دسترسی به آب پاکیزه بسیار دشوار است، از این رو ضروری است که اوضاع بهتر شود.

بر این اساس تا جایی که شرایط امنیتی اجازه دهد، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ می‌کوشد تا نیازها را ارزیابی کند و در این راستا از انجام هیچ کاری برای پیش بردن عملیات‌ خود در لوهانسک و دیگر مناطق شرقی اوکراین دریغ نمی‌کند. هفته ‌هاست که افراد بسیاری آن‌جا هیچ خبری از عزیزان خود ندارند و برقراری مجدد تماس بین ایشان از دیگر اولویت‌های کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ است.

این کمیته به گفتگوهای خود با نمایندگان جمهوری خودخوانده مردم لوهانسک درباره‌ ارسال سریع کمک‌های اهدایی مقامات اوکراین به مردم نیازمند در داخل و اطراف این منطقه ادامه می‌دهد چرا که این مهم بدون تضمین تمامی طرف‌های درگیری برای ایجاد گذرگاهی امن جهت ارسال این کمک‌ها امکان‌پذیر نیست.

مقامات محلی، توزیع کمک‌های دریافتی از روسیه را از هفته پیش آغاز کرده اند. با این حال با وجود گفتگو‌های مستمر با تمام طرف‌ها کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نتوانسته است ضمانت‌های لازم برای گذرگاه ایمن را به دست آورد و از این رو کاروانی را که این کمک‌ها را حمل می‌کرد همراهی نکرده است. این کمیته از تخصص عملیاتی خود استفاده می‌کند تا در برنامه‌ریزی برای توزیع کمک‌ها مشاوره‌های لازم را به مقامات محلی ارائه کند.

طرف‌های درگیر باید تضمین کنند که این کمک‌ها بی‌غرض به دست نیازمندترین افراد می‌رسد. همزمان، خشونت‌های‌ مسلحانه در شهر، نگرانی‌های جدی درباره امنیت حضور مردم در نقاط توزیع کمک‌ها ایجاد کرده‌است. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به تمام طرفین تأکید می‌کند تا از به‌کارگیری تسلیحاتی که قابلیت تفکیک اهداف را ندارند و نمی‌توانند بین غیرنظامیان و اموال غیرنظامی از یک سو و اهداف نظامی از سوی دیگر تفکیک قایل شوند، خودداری کنند.

این کمیته به طرف‌ها یادآوری می‌کند که غیرنظامیان و اموال آنها همچون خانه‌ها، مدارس، مراکز و وسایل درمانی یا  اموالی که اهمیت حیاتی برای بقای جمعیت غیرنظامی دارند همچون تأسیسات آب آشامیدنی و غذا، نباید هدف حمله قرار گیرند. به همان‌اندازه نیز بر طبق قانون جنگ ضرورت دارد تا هریک از طرف‌های درگیر تا حد امکان از استقرار اهداف نظامی در داخل و اطراف مناطق پر جمعیت بپرهیزند.


4602993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است