ورزشی 17:36 - 03 اردیبهشت 1397
یونسکو و دانشگاه تهران امروز طی مراسمی به مناسبت پنجمین سالروز بین المللی ورزش برای صلح و توسعه بر اهمیت سرمایه گذاری در فعالیت های فیزیکی برای حال و آینده کشور تاکید کردند.

تاکید یونسکو بر ظرفیت ورزشی ایران برای صلح و توسعه

به گزارش ایسنا، در این مراسم که به میزبانی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران برگزار شد، الکساندر شیشلیک، مدیر بخش جوانان و ورزش سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تصریح کرد که موفقیت های ایران در رشته های مختلف ورزشی و تربیت بدنی به ویژه در خصوص ورزش معلولین بسیار چشمگیر است.  وی اظهار داشت ایران می تواند تجارب و دستاورد خود را با سایر کشورهای جهان به اشتراک بگذارد.

 مدیر بخش جوانان و ورزش یونسکو تصریح کرد که ایران از تاریخ غنی ورزشی برخودار است که نه تنها در رقابت های بین المللی نمود پیدا کرده است بلکه در میراث ارزشمند ورزشهای باستانی نیز به وضوح قابل مشاهده است.

در این مراسم خانم استر کیش لاروش، مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران نیز به عنوان یکی از سخنرانان اصلی مراسم اظهار داشت، ورزش ابزاری قدرتمند برای تقویت انسجام اجتماعی و شبکه های آن است که می تواند در ارتقا آرمان های همچون برادری، اتحاد، پرهیز از خشونت و تحقق عدالت تاثیرگذار باشد.

وی افزود، ورزش نقش مهمی را ترویج انسجام اجتماعی و توسعه اقتصادی در بستر های مختلف فرهنگ و سیاسی ایفا می کند.

در حال حاضر یونسکو به عنوان کارگزاری سازمان ملل متحد نقش راهبردی را در هدایت فعالیت های مرتبط با تربیت بدنی و ورزش در سطح جهان بر عهده دارد. این سازمان همچنین ارائه کننده تجارب و طراحی مدل برنامه های اجرایی در حوزه ورزش نیز محسوب شده و به عنوان دبیرخانه دائمی کمیته بین الدولی تربیت بدنی و ورزش موسوم به (CIGEPS) نیز ایفای نقش می کند.  

یونسکو از سال ۱۹۵۲ فعالانه در زمینه ارتقای قدرت و پتانسیل بی نظیر ورزش در فراهم ساختن بستر های رسمی وغیر رسمی برای بسط و گسترش تربیت بدنی اقدام می کند و تامین کننده خدمات همیاری و مشاوره به دولت ها ، سازمان های مردم نهاد و متخصصین و سایر دست اندرکارن فعال در مواجه با چالش های مرتبط با تربیت بدنی و ورزش به شمار می آید.

 شایان ذکر است در سال ۲۰۱۳، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ششم آوریل (۱۷ فروردین) را به عنوان روز بین المللی ورزش برای صلح و توسعه نام گذاری کرد تا از این طریق بر اهمیت ورزش و تربیت بدنی بر آموزش، توسعه انسانی، سبک زندگی سالم در جهانی صلح آمیز تاکید شود.

انتهای پیام


9755606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هانیه رستمیان با ایستادن در رده سوم تپانچه ۲۵ متر مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل راهی فینال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادس ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قزاقستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند، قهرمان لیگ می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه روز گذشته با اوسمار پیرامون ادامه همکاری صحبت کردیم و از او برنامه خواستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به مدال نقره رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدرضا رستمی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به کسب مدال نقره بسنده کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قرقیزستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیر رضا ده بزرگی فرنگی کار کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده بندی مقابل کشتی گیر ازبکستانی به مدال برنز رقابت های آسیایی رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است