استانی 07:11 - 11 بهمن 1393
فارس گزارش می‌دهد
همزمان با سراسر کشور جشن‌های انقلاب اسلامی از 12 بهمن ماه در زنجان آغاز می‌شود و این فرصت مناسبی است تا خدمات نظام و انقلاب به مردم بیان شود.

آغاز جشن‌های دهه فجر در استان زنجان / دهه فجر فرصت ارائه تصویر هنرمندانه از مردم همیشه در صحنه زنجان

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود امام خمینی (ره) به مام میهن برنامه‌های مختلفی در سراسر استان زنجان برگزار می‌شود.

جشن‌های انقلاب از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌‏های اجرایی همزمان با این دهه در زنجان برگزار، در کنار این برنامه‌های رسمی، جشن‏‌های خودجوش مردمی نیز از سوی تشکل‌ها  و سازمان‌‏های مردم نهاد در زنجان برگزار می‏‌شود.

برگزاری مردمی جشن‏‌های انقلاب موجب شده تا مردم شور و شوق بیشتری برای حضور در این جشن‌ها داشته و خود را سهیم در برنامه‌‏های سازمان‏‌های اجرایی بدانند، مهم‏ترین برنامه‏‌های استان در مساجد و با حضور حداکثری مردم برگزار می‏‌شود.

همچنین کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز در کنار سایر تشکل‌‏ها اقدام به اجرای برنامه‌‏های مختلف به ویژه جشن انقلاب می‏‌کنند، مردم زنجان آماده برگزاری و حضور در جشن‏‌های انقلاب بوده و در جنگ‏‌های شادی که به همین مناسبت در روزهای مختلف برگزار می‏‌شود، حضور می‏‌یابند.

*برگزاری جشن انقلاب در جواز امامزادگان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه دهه فجر  یادآور وحدت، همدلی و شکوه ملت ایران است، تصریح کرد: جشن‏‌های انقلاب از سوی اداره کل اوقاف زنجان در جوار امامزادگان شاخص استان برگزار می‌‏شود.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری را از برنامه‏‌های مهم این دهه عنوان کرد و افزود: مراسم ختم قرآن و ختم صلوات در جوار آستان مقدس امامزادگان شاخص استان نیز برگزار می‌‏شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 126 امامزاده و یک هزار و 500 مسجد در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری در 12 بقعه شاخص استان برنامه‌های مناسبتی دهه فجر برگزار می‌‏شود.

سرپرست شهرداری زنجان نیز از برگزاری 10 تئاتر خیابانی در 10 پارک شهر زنجان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: برگزاری رژه تاکسیرانان در ساعت 10:30 از میدان ارتش تا میدان بسیج از دیگر برنامه‏‌های این دهه است.

اصغر عزیزی خاطرنشان کرد: ساخت و نصب المان‌های ویژه 22 بهمن، ساخت المان آدمک تابلو به دست به شکل پازل منقش به شعارهای انقلابی در میدان انقلاب از دیگر برنامه‏‌ها است.

*برگزاری جنگ شادی در سالن 6 هزار نفری انقلاب

وی با اشاره به برگزاری جشن انقلاب در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان یادآور شد: جنگ بزرگ شادی در سالن 6 هزار نفری انقلاب زنجان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از برگزاری جشن‌های انقلاب در هشت شهرستان زنجان خبر داد و گفت: جشنواره موسیقی آوای امید نیز در این دهه برگزار می‌‏شود.

جعفر محمدی یادآور شد: این جشنواره در بخش‌های گروه‌نوازی و تک‌نوازی از 13 تا 21 بهمن ‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی جشن‌های بزرگ انقلاب همچون سال‌های گذشته در 8 شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» با محوریت سیره و شخصیت حضرت زینب (س)، را یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: اختتامیه این جشنواره نیز در اسفند ماه برگزار می‌شود.

*جشن‌های دهه فجر به صورت مردمی برگزار شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز معتقد است باید جشن‌های دهه فجر به صورت مردمی برگزار شود.

حمید رضا شهبازی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول یک حرکت مردمی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) است، افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم نتیجه داده است.

وی با اشاره به ادغام کمیته‌های 21 گانه ستاد دهه فجر افزود: انتظار می‌رود امسال برنامه‌های منسجم و به دور از موازی کاری برگزار شود.

این مسئول با تاکید بر واگذاری برپایی مراسم دهه فجر به مردم، افزود: انقلاب اسلامی محصول یک حرکت مردمی با رهبری حضرت امام راحل است و ضروری است  بزرگداشت این دهه نیز با حضور مردم پر رنگ‌تر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان زنجان در دهه فجر رصد و ارزیابی می‌شود، افزود: همت دستگاه‌های اجرایی باید برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر باشد.

گفتنی است، انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 هجری خورشیدی با لطف خداوند متعال، رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و حضور مردم در صحنه  به پیروزی رسید و هر ساله جشن‌های دهه فجر به منظور گرامیداشت این پیروزی برگزار می‏شود.

 جشن‌های انقلاب همچون سایر استان‌ها در زنجان نیز هر ساله با شکوه بیشتری برگزار می‌شود، در سال جاری یک ویژه برنامه جدید از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان با عنوان جشن انقلاب در سالن شهید شهریاری این مرکز برگزار می‏‌شود.

برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در زنجان همزمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به کشور با حضور مردم و مسئولان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آغاز می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: برنامه‏های دهه فجر استان زنجان 12 بهمن ماه سال جاری از ساعت 9:30 با حضور در دفتر امام جمعه زنجان آغاز می‌شود.

سعید حسینی با اشاره به اینکه در 12 بهمن ماه همه اقشار از جمله دانشجویان، ورزشکاران، مسئولان نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های با هدف تجدید میثاق با ولایت در دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور در مزار شهدا  و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه است.

وی گفت: مراسم نورافشانی توسط یگان‌های نیروی انتظامی نیز در شهرستان‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این دهه یادآور شکوه،عظمت و جانفشانی‌های مردم ایران است، افزود: همه مسئولان، مردم و سازمان‌ها باید در اجرای هر چه با شکوه و بانشاط مراسم‌های دهه فجر تلاش کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای ارائه تصویر هنرمندانه از حضور همیشگی مردم ایران در صحنه است.


5737372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است