علمی فناوری 19:01 - 03 مهر 1397
در دیدار طیبی با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح شد
رئیس جهاد دانشگاهی با ابراز گلایه از برخوردهای سیاسی در کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: در این شرایط نمی‌توانیم برای کشور یک برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم.

در این شرایط نمی‌توان برای کشور برنامه‌ریزی بلندمدت داشت/نیاز به ورود جهاد دانشگاهی به عرصه هنر

به گزارش ایسنا، رییس جهاددانشگاهی و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز (۳ مهرماه) با یکدیگر دیدار کرده و  در قالب این دیدار بر لزوم افزایش همکاری‌ها بین دو نهاد و ایجاد امیدآفرینی و نشاط در میان دانشجویان تاکید کردند.

در این دیدار که در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام شد، ابتدا دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های پر تعداد جهاددانشگاهی در حوزه‌ دانشجویی و دانشگاه، بیان کرد: جهاددانشگاهی این آمادگی را دارد که در کنار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، فعالیت‌های خود را در دانشگاه‌ها گسترش داده و عمق بخشد.

وی با انتقاد از برخوردهای سیاسی اظهار کرد: البته در همین شرایط کشور نیز  می‌توان کارهای خوب و موثری انجام داد و جهاددانشگاهی پتانسیل کارهای بزرگ را دارا است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت مهم دانشجویی این نهاد، ابراز کرد: آماده‌ در اختیار قرار دادن این ظرفیت و توان علوم انسانی و اجتماعی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هستیم.

نیاز به ورود جهاد دانشگاهی به عرصه تئاتر

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با اشاره به نشاط بالا و پویایی در عرصه‌های جدید جهاددانشگاهی، بیان کرد: کارنامه‌ جهاددانشگاهی در همه‌ دوره‌ها، از دفاع مقدس تاکنون و در اموری که مورد نیاز جامعه بوده، پرافتخار و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: کارهای جهادی پیشرو، میان‌بر و حرکت در مرز دانش جهاددانشگاهی و هم‌چنین فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌ سلول‌های بنیادی به‌عنوان یک برند مطرح، مایه‌ افتخارآفرینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رستمی افزود: عرصه‌درخشش جهاددانشگاهی در زمینه‌ کارهای اولویت‌دار و بر زمین مانده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ویژگی صدااطلاعات اولیهقت در کار علمی، گفت: جهاددانشگاهی در این زمینه نیز خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد: حوزه‌ فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی با توجه به فعالیت تخصصی خبرگزاری ایکنا، کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رستمی با اشاره به سابقه‌ فرهنگی ـ هنری جهاددانشگاهی، اظهار کرد: نیاز است که این نهاد در حوزه‌ هنر و به‌خصوص تئاترهای دانشجویی ورود پیدا کند.

وی در پایان گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در کنار جهاددانشگاهی است و امید است با افزایش همکاری‌ها، بتوانیم نقش موثری در ایجاد امیدآفرینی در دانشگاه‌ها و نشاط میان دانشجویان ایفا کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این دیدار، بعضی از معاونان جهاددانشگاهی، مدیران کل حوزه‌ریاست این نهاد و روسای خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام


9919179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است