سیاسی 20:39 - 03 تیر 1396
در جلسه‌ی شورای اقتصاد صورت گرفت؛
جلسه‌ی شورای اقتصاد عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تاکید جهانگیری بر خدمات‌رسانی به مردم مناطق پیرامونی اجرای طرح‌های بزرگ

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه‌ی شورای اقتصاد عصر امروز (شنبه) با اشاره به درخواست وزارت نفت در خصوص تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و فرهنگی صنعت نفت در حوزه‌ی فعالیت‌های توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی، این برنامه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است این برنامه در همه‌ی طرح‌های بزرگ مدنظر قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: شرکت‌های بزرگ که نسبت به اجرای طرح‌ها در زمینه‌های مختلف اقدام می‌کنند باید با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی، در راستای خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم مناطق اجرای طرح‌های مربوطه اقدام کنند تا مردم تصور نکنند که اجرای این طرح‌ها قرار است فقط برای آن‌ها مزاحمت داشته باشد بلکه باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که مردم این مناطق از مواهب اجرای طرح‌های بزرگ نیز بهره‌مند شوند.

در این جلسه درخواست وزارت نفت مبنی‌بر تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و فرهنگی صنعت نفت در حوزه‌ی فعالیت‌های توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی مناطق غرب کارون و پارس جنوبی به تصویب رسید.

این طرح با توجه به ضرورت انجام تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی صنعت نفت در محیط‌های پیرامونی اجرای طرح‌های بزرگ این صنعت و جبران بخشی از زیان‌های اجتماعی و اقتصادی واردشده به زیرساخت‌ها در مناطق مربوطه اجراء خواهد شد.

بر اساس این مصوبه، شرکت ملی نفت ایران مکلف است معادل ریالی حداکثر 3 درصد مبلغ قراردادهای مربوطه را از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های طرح‌های مذکور و یا از محل منابع داخلی خود برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی و فرهنگی در مناطق عملیاتی مربوطه هزینه کند.

در این نشست همچنین توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی اجرای طرح توسعه و بهره‌برداری بخش فراساحل فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی از سوی وزارت نفت مطرح شد که پس از بحث و تبادل‌نظر به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین طرح جایگزینی لامپ‌های فلورسنت با لامپ‌های LED در اماکن اداری شهر تهران از سوی وزارت نیرو مطرح شد که پس از توضیحات وزیر نیرو و گزارشی درباره‌ی توجیحات اقتصادی، این طرح به تصویب رسید.

انتهای پیام


9201365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است