فرهنگی‌هنری 09:19 - 02 خرداد 1396
توسط نشر بن گاه انجام شد؛
دو کتاب «بهرام صادقی» و «ریچارد براتیگان» از مجموعه معرفی نویسندگان توسط انتشارات بن گاه منتشر و راهی بازار نشر شدند.

چاپ دو کتاب در معرفی «بهرام صادقی» و «ریچارد براتیگان»

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب «بهرام صادقی» و «ریچارد براتیگان» از مجموعه معرفی نویسندگان به تازگی توسط انتشارات بن گاه منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند.

این کتاب ها به قلم جمعی از نویسندگان نوشته شده و مقالات مختلف آن ها در معرفی نویسنده مورد نظر را در بر می گیرند. این مجموعه زیر نظر مهدی نوید چاپ می‌شود.

کتاب «بهرام صادقی» به قلم سعید هنرمند، ماهان معلمی، آذر نفیسی، نسیبه فضل اللهی، لیلا صمدی رندی و کیوان طهماسبیان نوشته شده است. بهرام صادقی متولد ۱۸ دی ماه سال ۱۳۱۵ در نجف‌آباد اصفهان است و ۱۶ دی ماه ۱۳۶۳ در تهران درگذشت. صادقی در حوزه داستان و سرایش شعر فعالیت می‌کرد و یکی از داستان‌نویسان نوگرای ایرانی بود که تقریبا در هر اثرش، در جستجوی شیوه های جدید ادبی بود.

مقالات این کتاب جیبی به این ترتیب‌اند:

«بهرام صادقی» نوشته سعید هنرمند، «به بهانه خواندن زنجیر» نوشته بهرام صادقی نوشته ماهان معلمی، «یادداشتی بر "آقای نویسنده..." اثر بهرام صادقی» نوشته آذر نفیسی، «خود _ کشی: نزاع خویشتن و دیگران در "کلاف سر در گم"»، «بررسی مسئله هویت در "کلاف سر در گم"» نوشته لیلا صمدی رندی، «داستان "اذان غروب" بهرام صادقی به مثابه تمثیلی از ...» نوشته کیوان طهماسبیان و «مرگ و خویشتن» از نسبیه فضل اللهی.

این کتاب با ۱۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۵ هزار ریال منتشر شده است.

کتاب «ریچارد براتیگان» هم به قلم لارنس رایت، منفرد پوتز، نایل شیلر، مارک هدبورن، مری روبرگر، پگی سی. گاردنر، هاروی لویت، برد هیدن، فرهت افتخارالدین، دیوید گلووی، نیل اشتیمز و جان. اف. باربر نوشته شده است.

اسامی مترجمان مقالات نویسندگان این کتاب هم عبارت اند از: علیرضا طاهری عراقی، آرش حقیقی و مهدی رستمی، نیکو سرخوش، لیلا صمدی رندی، آزاده جورابچی، مژگان غفاری شیروان، آیدین نظاری، منصوره وفایی و شعله آذر.

براتیگان هم از شاعران و داستان نویسان شوریده آمریکایی است که در ایران هم با کتاب «صید قزل آلا در آمریکا» بین اهالی ادبیات شناخته شده است. عناوین مقالات این کتاب نیز به همراه نویسندگانشان به این ترتیب است:

«زندگی و مرگ ریچارد براتیگان» نوشته لارنس رایت، «داستان های ریچارد براتیگان، احیای مجدد تعالی گرایی» نوشته منفرد پوتز، «تاریخ، زمان و دودمان فرهنگی در نوشته های ریچارد براتیگان» نوشته نایل شیلر، «لاکان و پسامدرنیسم در رمان در رویای بابل» اثر مارک هدبورن، «لُنگ های رنگارنگ، زیورآلات شیشه‌ای کلمات: سوررئالیسم...» نوشته مری روربرگر و پگی سی. گاردنر، «بهشت بازیافته» نوشته هاروی لویت، «بازتاب هایی از والدن در صید قزل آلا در آمریکا» نوشته برد هیدن، «زیبایی شناسی نو در کتاب انتقام چمن؛ داستان های ...» نوشته فرهت افتخارالدین، «ریچارد براتیگان: هواپیمای لوس آنجلس جنگ جهانی...» از دیوید گلووی، «براتیگان و ادبیات پاستورال مدرن» نوشته نیل اشمیتز و «ریچارد براتیگان: رازها و افسانه ها» از جان. اف. باربر.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

داستان‌های دهه ۱۹۶۰ کورت ونه گات، سویه دیگر همان چیزی را نشان می دهد که بارت از آن به غایات محسوس زمان ما یاد می‌کند. قصد ونه گات این است که پیش فرض های ما را از زندگی بازآرایی کند و اساس معنا را نزد ما دوباره ارزیابی کند.

در سلاخ خانه شماره پنج، از نظرگاه ترالفامادوری، ونه گات درکش را از مفهوم قالب داستان، با این تصور ترالفامادوری نشان می‌دهد که تمام دوران‌ها، همیشه و از ازل حاضر بوده است.

توصیف رمان ترالفامادوری در واقع تلاش ونه گات برای توصیف کار خود و هم عصرانش چون بارتلمی و براتیگان است. جروم کلینکوویتز معتقد است که رمان ترالفامادوری، با آن پاراگراف های تکه تکه که تن به قواعد پذیرفته شده نمی دهد و خارج از پیوستار زمان خطی است، تعریف ونه گات است از قالب مناسب داستان در آمریکای دهه ۱۹۶۰.

این کتاب هم با ۲۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۵ هزار ریال به چاپ رسیده است.


9119644
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده و احساس می‌کنم طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صارمی گفت: بهترین ارتباط کودکان با سینما اقتباس است. از این رو ما باید به روش‌های گوناگون، بچه‌ها را عادت دهیم تا در حوزه اقتباس ورود کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رادیو ۸۴ سال پیش (سال ۱۳۱۹) در ایران با این جمله کوتاه متولد شد: «اینجا تهران است، رادیو ایران» و تا امروز به کار خود ادامه داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که اولین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» گفت: حاجی گرینوف‌ها از مخالفان سر سختم هستند. بله، با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم! آنها شعارشان با عملشان نمی‌خواند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد درمورد مزایای تصویب اولیه‌ی سند ملی سبک پوشش اسلامی برای صنعت پوشاک کشور توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است